امن و امان!

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به گزارش همشهری، مصطفی نخعی، نماینده نهبندان و سربیشه که به نمایندگی از کمیسیون انرژی عازم سراوان شده، می‌گوید: «برآورد حدودی تعداد کشته شده‌ها ۴ یا ۵ نفر است. من آمار دقیقی نمی‌توانم بگویم.»  وی افزایش آمار اعلامی را ممکن دانسته اما تاکید می‌کند که «چیزی که عنوان می‌شود در همین حد است. البته خیلی از کشته‌شده‌ها یا تقریبا همه آنها در محل حادثه کشته نشدند. مجروح شدند و به‌دلیل کمبود امکانات در مسیر انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست دادند.»

بعد از مجلس اما وزارت کشور نیز وارد عمل شد. آنطور که حسین ذوالفقاری معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور روز گذشته اعلام کرد، هیاتی از این وزارتخانه به سیستان و بلوچستان اعزام شده است. ذوالفقاری البته تاکید کرد که «هم‌اکنون وضعیت سراوان آرام است و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد.»

به گزارش ایرنا، روابط‌عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور نیز روز سه‌شنبه از حمله گروهک تروریستی به نیروهای مهندسی سپاه در منطقه بم پشت سراوان خبر داده است. در اطلاعیه سپاه آمده است: «عناصر گروهک‌های تروریستی طی یک اقدام ناجوانمردانه به نیروی‌های مهندسی سپاه در منطقه بم پشت سراوان که در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم برای ساخت جاده‌های روستایی در حال فعالیت بودند حمله کرده که در این اقدام تروریستی یک نفر از کارکنان مهندسی مجروح و یک نفر مفقود شده است. این گونه حرکات مذبوحانه هیچ خللی در استمرار خدمت‌رسانی به مردم محروم این منطقه ایجاد نخواهد کرد.»

به گفته معاون وزیر کشور «بسیاری از آنچه که درباره سراوان گفته شده به‌ویژه در مورد کشته‌ها کذب محض است. آنچه که در سراوان رخ داد به این شرح است که در تاریخ چهارم اسفند ماه طبق گزارش نیروهای مستقر در مرز تعداد زیادی خودروی سوخت‌بر که خارج از طرق رزاق که طرح ویژه فروش سوخت از سوی مرزنشینان است در آن سوی مرز تجمع کرده و تنشی پیش آمد که در نتیجه آن یک نفر فوت شده و چهار نفر زخمی شدند. هنوز معلوم نیست که تیراندازی به فرد فوت‌شده از داخل خاک ایران بوده یا از داخل پاکستان این مساله به لحاظ نوع سلاح و همچنین به لحاظ نوع وقوع حادثه در حال بررسی است و نیروهای سپاه در حال بررسی این موضوع هستند. پس از این حادثه شماری از این افراد به فرمانداری دعوت شده و در آنجا توضیحات لازم به آنها ارائه شد. در این جلسه تعداد معدودی شروع به تنش کرده و درگیری پیش آمد که در این درگیری نیز کسی کشته نشد، اما مورد زخمی داشتیم.»

گفتنی است، محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور نیز روزگذشته با اشاره به حوادث پیش آمده در سراوان اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور به وزرای کشور و اطلاعات در مورد پیگیری حادثه سراوان دستور دادند. اصل اتفاق در طرف پاکستان رخ داده بود و پیامدهای آن در این طرف اتفاق افتاد.

با وجود اصرار مسوولان به اعلام اینکه اوضاع در سراوان امن و امان است و هرچه درباره اتفاقات شنیده‌ایم، کذب و ساخته و پرداخته معاندان و رسانه‌هایشان بوده است؛ این مساله همچنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و در مرکز توجه افکار عمومی است.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 175443
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا