امسال ۲۰۰ طرح صنعتی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علیرضا هادی  روز پنجشنبه  در آیین افتتاح طرح صنعتی آرتاپروفیل اردبیل افزود: این طرح‌ها  در قالب طرح پویش امید با ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و  زمینه اشتغالزایی ۴۰ هزار نفر در دست اجراست.

وی اظهار داشت : این طرح‌ها از میان ۳۹۰۰ طرح پیشنهادی وزارت صنعت معدن و تجارت است که با مشارکت ۹۵ درصدی بخش خصوصی در مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود.

هادی با بیان اینکه سیاست اصلی وزارت صمت احیای واحدهای راکد تولیدی و بازگرداندن آنها به چرخه صنعت و تولید است افزود: صادرات محصولات پروفیل ‌کشور در سال‌های اخیر به مرز یک میلیارد دلار رسید و  گرچه رشد قابل ملاحظه ای بود اما باید با تلاش واحدهای تولیدیمیزان صادارت آن افزایش یابد.

وی مزیت کارخانه آرتا پروفیل اردبیل را یادآور شد و گفت:با توجه به اینکه این استان در  نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد می توان بازاریابی خوبی را در این منطقه انجام داد.

مدیر طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:حفظ کیفیت و ثبات تولید در این واحد تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر اشتغال و تولید سهم عمده‌ای در بازار رقابت داشته باشد.

رامین صادقی رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان اردبیل هم در این آیین گفت: در حال حاضر ۲۳۹ طرح صنعتی و تولیدی در استان با پیشرفت ۶۰ درصد در حال ساخت است.

وی افزود: برای سال جهش تولید ۱۵۵ طرح ایجادی با اشتغال‌زایی ۶ هزار نفر و با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است که این طرح‌ها  بین ۶۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت کار دارند.

صادقی بیان کرد: از سال ۹۷ همه واحدهای تولیدی استان پایش و در حال حاضر یک هزار و ۴۲ پروانه معتبر صادر شده که ۸۳۹ واحد فعال و ۱۹۹ واحد غیر فعال و راکد هستند.

رییس سازمان صمت استان اردبیل گفت‌: سال گذشته در استان اردبیل ۵۶ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت و در حال حاضر هم ۱۲۳ واحد راکد قابل احیا شناسایی شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 116926
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا