امتحانات پایه نهم متوسطه به صورت حضوری برگزار می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد دستورانی اظهار کرد: هر یک از مدارس موظفند با در نظر گرفتن تعداد دانش‌آموزان پایه نهم خود برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند و با توجه به اینکه امتحانات نهایی این پایه تحصیلی به صورت هماهنگ استانی نیست، گذر از این امتحانات برای دانش‌آموزان به مراتب آسان‌تر است.

وی افزود: فاصله صندلی‌ها در حوزه‌های امتحانی باید حداقل ۲ متر باشد و دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند؛ در مدارس برای دانش‌آموزانی که این امکانات را به همراه ندارند ماسک و دستکش تدارک دیده شده است بنابراین جایی برای نگرانی خانواده‌ها در خصوص سلامت دانش‌آموزان نیست.

دستورانی ادامه داد: در حال حاضر فقط ۲۰ درصد از دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا می‌کنند با این حال مدارس هر ۲۴ ساعت یکبار ضدعفونی می‌شود.

وی  ابراز داشت: از معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخواست شده یک تیم نظارتی جهت سرکشی و نظارت به مدارس اعزام شود تا وضعیت مدارس از نظر بهداشت بررسی و دانش‌آموزان و کادر اداری و آموزشی مدارس نیز از نظر سلامتی غربالگری شوند و اجرای این درخواست بستگی به دستور استاندار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطر نشان کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه نهم در استان سمنان مشغول تحصیل هستند.

دستورانی افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم متوسطه، از ۱۷ خرداد تا ۱۷ تیر و به مدت یک ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۶۲ حوزه‌ امتحانی استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان در امتحانات نهایی این پایه تحصیلی به انضمام دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در سال جاری و داوطلبان آزاد ۴ هزار و ۸۰۰ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: آزمون کنکور سراسری نیز به ۳۱ مرداد موکول شده است که در استان سمنان ۱۱ هزار داوطلب در کنکور سراسری شرکت می‌کنند.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 109894
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا