اقساط سنگین مانع جدی برای استفاده از تسهیلات خرید مسکن

جهان صنعت نیوز| سیدکمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته جهت ارائه تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن، گفت: در گذشته نیز تسهیلات زوجین حدود ۱۶۰ میلیون تومان بود، یعنی به هر یک از آن ها ۸۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن ارائه می شد.


عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:سود وام مسکن نیز باید به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد، اما در شرایط کنونی سود دریافتی به صورت میانگین حدود ۱۵ درصد است.

تسهیلات ۱۶۰ میلیونی تا دو سال پیش در میزان خرید و فروش مسکن اثرگذار بود و خانوارها می توانستند با دریافت آن حداقل مسکن را خریداری کنند، اما امروز با این میزان تسهیلات تنها می توان چندین متر از یک خانه را خرید.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من تسهیلات ۱۶۰ میلیونی تا دو سال پیش در میزان خرید و فروش مسکن اثرگذار بود و خانوارها می توانستند با دریافت آن حداقل مسکن را خریداری کنند، اما امروز با این میزان تسهیلات تنها می توان چندین متر از یک خانه را خرید.

یک مسکن ۱۰۰ متری در جنوب تهران ۱ میلیارد تومان قیمت دارد

وی گفت: در شرایط کنونی در شهر تهران یک مسکن ۱۰۰ متری حدود یک میلیارد تومان قیمت دارد، البته این قیمت در صورتی است که خانه مذکور در مناطق جنوبی پایتخت باشد.

تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی اثر مثبتی در افزایش خرید و فروش مسکن ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی اثر مثبتی در افزایش خرید و فروش مسکن ندارد، گفت: قطعا در صورتی که میزان سود برای وام مذکور بالا و مدت زمان پرداخت اقساط پایین باشد، عملا خریداران رغبتی برای دریافت تسهیلات مربوطه نخواهند داشت.

شهریاری ادامه داد:بطور مثال در صورت شاغل زوج شاید در ماه حدود ۶ میلیون تومان حقوق دریافت کنند، حال چگونه می خواهند با شرایط اقتصادی کشور، برای پرداخت اقساط وام خرید مسکن، بیش از ۵ میلیون تومان آن را دهند.

سود وام مسکن باید به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه بازپرداخت تسهیلات مسکن باید حداقل ۲۰ سال باشد، افزود: به نظر من سود وام مسکن نیز باید به زیر ۱۰ درصد کاهش یابد، اما در شرایط کنونی سود دریافتی به صورت میانگین حدود ۱۵ درصد است.

اقتصاد کلانمسکن
شناسه : 31653
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا