اقدامات موثر صمت در بخش معادن و کالاهای اساسی

جهان صنعت نیوز |  شهباز حسن پور با اشاره به جلسه غیر علنی امروز با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر توضیحات مفصلی درباره اقدامات گسترده ای که در حوزه صنعت، معدن و تجارت در ماه های گذشته صورت پذیرفته ارائه داد.او ادامه داد:برجسته ترین بحث امروز که  جای تقدیر از وزیر دارد فعال شدن  بخش معدن است و مبارزه جدی تر در بحث تحریم ها و حضور میدانی معاون وزیرصمت در استان ها و شهر ستان های مختلف کشوراست.
حسن پور با اشاره به صحبت های نمایندگان بیان کرد: هر چند جمعی از  نمایندگان انتقادی داشته و دارند و طبیعی است  وحق مسلم نمایندگان خانه ملت است که براساس مشکلاتی که دارند بحث هایی را انجام بدهندامابر اساس صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت خوشبختانه در بحث اصلی و اساسی کشور اقدامات خوبی در مجموعه وزارت صمت شروع شده و یکی از این اقدامات که موثر بوده است  در بخش لاستیک است.
نماینده سیرجان وبردسیر توضیح داد:خوشبختانه با تمام مشکلاتی که عده ای در بحث لاستیک در کشور دامان می زدند امروز در بهترین وضعیت، و به گفته مقیمی معاون وزیر مشکلات این بخش حل و فصل شده است . به گفته وزیربا تفویض اختیار به استان ها هیچ مشکلی در ثبت سفارش وجود ندارد و اختیارات کامل به استان ها داده شده است.
غریب پورمعاون معدن در حاشیه نشست غیر علنی امروز از افزایش گستره معادن افزایش تولید فولاد و مس در کشور خبرداد .حسن پور گفت: آنچه من از صحبت های او متوجه شدم داشتن برنامه و راهکار  اساسی مدون و یک آمایش سرزمینی دربخش معادن کشور درحال شکل گیری است  چرا که در ماه های گذشته  افزایش چشم گیر صادرات مواد معدنی ، صنایع مسی و فولادی را شاهدبوده ایم.
نماینده سیرجان و بردسیر در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: آنچه در صحن علنی امروز مجلس کاملا مشهود بود ارتباط و هماهنگی تنگاتنگ وزارت صمت با  مجلس شورای اسلامی برای افزایش پتانسیل ها و فعالیت ها در کشور
او بیان کرد: حضور امروز وزیر ، حضور بسیار موثری در مجلس بود  و توضیحات ارائه شده درباره بخش های مختلف به اعتقاد من به عنوان یک کارشناس کارهای خوب و ارزشمندی انجام شده است.در همین راستا دکتر اسماعیلی رئیس کمیته معدن مجلس اقدامات گسترده ای که در بخش معادن صورت گرفته بالاخص سرمایه گذاری خارجی ها در بخش معادن را موثر دانست.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 27442
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا