اقتصاد ایران روند روبه بهبودی سپری می کند

جهان صنعت نیوز: نودمین نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی  با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد.

در این نشست شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئسای اتحادیه ها، اتاق اصناف ایران و بسیاری از فعالان بخش خصوصی و دولتی حضور دارند.

اقتصاد ایران، هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است

در این نشست دژپسند  وزیر امور اقتصاد و دارایی مطرح کرد: اقتصاد ایران، روند رو به بهبودی را سپری کرده اما هنوز نتوانسته به نقطه مطلوب برسد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه امروز بازار ارز به تعادل نسبی رسیده است تصریح کرد: خوشبختانه سامانه نیما تا حدی توانسته نیاز واردکنندگان را تامین کند.

درپسند گفت: اگرچه تجارت خارجی در ۷ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است، اما این کاهش ناشی از اصلاح قیمت پایه صادراتی است.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: امروز با آنچه دولت هدف‌گذاری کرده بود، خیلی متمایز هستیم و با گذار از دوره تلاطم در حال دست یابی به شرایط قابل قبول هستیم.

اقتصاد ایران ظرفیت سرکوب تلاطمات را دارد

وی با اشاره به روز ١٣ آبان گفت: علاوه بر وقایع تاریخى و سیاسى، سال گذشته١٣ آبان با شروع دور جدید تحریم هاى آمریکا علیه ایران نماد اقتصادى هم پیدا کرد.

وى ادامه داد: به رغم اینکه تحریم هاى ظالمانه آمریکا با ادعاى تغییر رژیم ایران آغاز شد، اما خوشبختانه امروز شاهد نقش بر آب شدن اهداف آن ها هستیم.

دژپسند با بیان اینکه امروز با گذار از دوره تلاطم در راه رسیدن به شرایط بهبود هستیم، تاکید کرد: شرایط امروز شاید مطلوب نباشد اما با آنچه که دشمن هدف گذارى کرده بود خیلى فرق دارد؛ صادرات غیرنفتى کشور در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ١١درصد افت داشته اما در شرایط فعلى روند قابل قبولى داریم.

وى افزود: اگرچه آمار به ظاهر نگران کننده است اما واقعیت مطلوب است؛ سال گذشته وعده داده بودم که قیمت پایه هاى صادراتى را اصلاح کنم و امروز شاهد کاهش ٣٠درصدى قیمت پایه هاى صادراتى هستیم.

دژپسند گفت: اگر بازار ارز به تعادل رسیده و اقتصاد روند روبه بهبودى دارد، نتیجه تلاش آحاد مردم بوده و خوشبختانه امروز نقش تاریخى قابل انتظار بخش خصوصى ایفا شد.

وزیر امور اقتصادى و دارایى در پایان گفت: شش ماهه اول امسال نشان داد اقتصاد ایران ظرفیت جهش و سرکوب تلاطمات را دارد؛ امروز که یک سال از آغاز شرایط بد دور جدید مى گذرد باید بگوییم که مى توانیم شرایط را با همدلى یکدیگر به وضعیت مطلوب برسانیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 58071
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا