افشاگری وزنه بردار معروف از دوپینگ گسترده در ورزش

جهان صنعت نیوز:  به نظر می‌رسد دوپینگ در ورزش ایران اپیدمی شده و ورزشکاران بسته به دوز و ماده‌ای که مصرف می‌کنند، از تست ها جان سالم به درد می برند. امروز نواب نصیر شلال طلایی ایران در المپیک لندن هم به افشاگری در این زمینه دست زد و در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه گفت: «اگر بخواهیم فقط این موضوع را به وزنه برداری ربط بدهیم درست نیست.


به این شکل نیست.  این روزها مواد نیروزا و دوپینگ بخشی از ورزش شده است. من فکر می کنم در تمام رشته ها استروئید و هرمون مصرف می کنند. نمی توانیم به سادگی از کنار این موضوع بگذاریم.» او در ادامه با خنده گفت: «حالا من خودم به ورزشکاری تزریق نکرده ام ولی ورزشکاران رشته‌های مختلف از استروئیدها مصرف می‌کنند. »

نواب ادامه داد: «مواد نیروزای آلوده وجود دارد و مکملهایی که در کشور خودمان تاییدیه دارد هم ممکن است آلوده باشند و ورزشکار به صورت غیرمستقیم آن را استفاده می کنند و به دردسر می افتد. در جمع های دوستانه خودمان هم درباره این مکمل ها صحبت می شود و این موضوع غیرقابل انکار است . تنها راه آموزش است تا اطلاعات در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.»

او در پاسخ به این سوال که چرا همه دوپینگ می کنند و فقط دوپینگ وزنه برداران در می آید گفت: «این رشته و رشته کشتی در کشور بسیار مهم هستند و اخبارشان بیشتر دنبال می شود. اینکه بگوییم وزنه برداری نسبت بیشتری در دوپینگ دارد، درست نیست. به جز برهه کوتاهی که دوپینگ خیلی از وزنه برداران مثبت اعلام شد و هنوز داریم تاوان آن را می دهیم، همیشه اینگونه نبوده است. به هر حال در رشته های قدرتی وسوسه این کار وجود دارد.»

این قهرمان وزنه برداری در پاسخ به این سوال که آیا به خود او پیشنهاد دادند دوپینگ کند که وزنه بالاتری بزند جواب داد: «این موضوع پیشنهادی نیست و خیلی ساده تر است و در بسته و ناشناس نیست. قطعا کسی که سالها ورزش کرده اطلاعات کافی را در این باره دارد. در واقع ورزشکاران با علم به این موضوع خودشان دوپینگ می کنند.»

نصیرشلال در این باره که او کسی است که دوپینگ به سودش شده و به دلیل مثبت اعلام شدن دوپینگ رقیبش از مدال نقره به مدال طلا رسیده است، درباره نحوه دریافت این مدال توضیح داد: «طلا را نمی آورند و باید برویم آن را بگیریم. کارهای ابتدایی انجام شده و درخواست داده ایم و بعد از اینکه جواب بدهند و مقدمات فراهم شود  در یک مسابقه ورزشی وزنه برداری این کار انجام می شود.»

ورزشی
شناسه : 41960
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا