افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات کامپیوتری

جهان صنعت نیوز| افزایش نرخ ارز و شیوع ویروس کرونا در کشور شرایطی را به وجود آورده است که بازار در حوزه های گوناگون با تحولات جدیدی دست و پنجه نرم میکند. بازار کامپیوتر ، تبلت و لوازم جانبی از جمله بازار هایی به شمار می رود که طی ۲ هفته اخیر با کمبود و افزایش قیمت برخی اقلام مواجه شده است.این در حالی است که مشخص نیست چه آینده ای پیش رو این بازار قرار دارد.

در همین خصوص یکی از فعالان بازار موبایل به «جهان صنعت نیوز» گفت : بازار طبق روال ماه های گذشته همچنان با رکود همراه است اما فروش اینترنتی موبایل ، تبلت ، لوازم جانبی و… نسبت به سال گذشته با رونق بیشتری همراه شده است.

کامبیز محمدی افزود : افزایش فروش اینترنتی این کالاها از آن جهت اتفاق افتاده است که مردم از ترس ویروس کرونا در اماکن عمومی و مراکز خرید حضور پیدا نمی کنند.

وی همچنین به چالش های واردات در پی شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به محدودیت های ایجاد شده در مرزهای آبی و زمینی ، نقل و انتقال بیشترکالاها متوقف شده است و به سختی انجام می شود .

این واردکننده کامپیوتر و لوازم جانبی اظهار کرد : هزینه حمل و نقل کالاها با کشتی نسبت به یک ماه اخیر با افزایش ۲ تا ۳ برابری مواجه شده است.

وی به تحولات ناشی از افزایش قیمت ارز در بازار نیز اشاره کرد و گفت : روال بازار در ایران به این شکل است که هرگاه ارز با افزایش قیمت روبرو می شود ، تقاضا مردم از ترس گرانی های بیشترافزایش می یابد. همین موضوع به گرانی در بازار دامن می زند. این در حالی است که در زمان کاهش نرخ ارز ، بازار  رونق چندانی نداشت

 

این فعال بازار در پاسخ به میزان تغییر قیمت ها نسبت به ماه های گذشته، گفت: افزایش نرخ ارز ، افزایش شیوع کرونا ویروس در کشور ، محدودیت واردات و صادرات و همچنین کمبود برخی کالاها در بازار باعث شده است که برخی اقلام در این بازار حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کنند.

به گفته وی ، در صورت فروش اجناس امکان جایگزینی آنها وجود ندارد به همین دلیل فروشندگان نیز ترجیح می دهند کالای خود را با افزایش قیمت بیشتر و ریسک کمتر عرضه کنند.

پیش بینی افزایش نرخ ارز

وی به پیش بینی فعالان بازار در مورد آینده نرخ ارز نیز اشاره کرد و گفت : برخی فعالان این حوزه بر این باور هستند که با تداوم روند افزایشی نرخ ارز ، آشفتگی در بازار ارز و کالاهای دیگر تا جایی ادامه پیدا می کند که حتی دلار ۲۰ هزار تومانی نیز دور از ذهن نخواهد بود.

محمدی ادامه داد : از طرفی برخی دیگر از فعالان بازار معتقدند با کاهش تردد مردم در اماکن عمومی و رکودی که به دنبال ویروس کرونا ایجاد شده است نرخ دلار روند کاهشی را دنبال خواهد کرد.

قیمت برخی اقلام پر تقاضا در بازار کامپیوتر و لوازم جانبی :

 

Apple Watch Serie 5

نام کالا قیمت در بهمن ۹۸ (تومان) قیمت در اسفند ۹۸ (تومان)
۴۰ Black Sport ۴.۵۵۰.۰۰۰ ۶.۵۵۰.۰۰۰
۴۰ Gold Sport ۴.۵۶۰.۰۰۰ ۶.۶۵۰.۰۰۰
۴۰ Silver Sport ۴.۵۶۰.۰۰۰ ۶.۶۵۰.۰۰۰
۴۴ Black Sport ۴.۹۰۰.۰۰۰ ۶.۹۰۰.۰۰۰
۴۴ Gold Sport ۴.۹۰۰.۰۰۰ ۶.۹۰۰.۰۰۰
۴۴ Silver Sport ۴.۹۰۰.۰۰۰ ۶.۹۰۰.۰۰۰

 

Ipad Pro

نام کالا قیمت در بهمن ۹۸ (تومان) قیمت در اسفند ۹۸ (تومان)
۱۱ ۶۴GB WiFi gray Silver ۱۰.۹۰۰.۰۰۰ ۱۳.۹۰۰.۰۰۰
۱۱ ۲۵۶GB WiFi Gray ۱۴.۹۰۰.۰۰۰ ۱۷.۹۰۰.۰۰۰
۱۱ ۶۴GB 4G silver ۱۲.۵۰۰.۰۰۰ ۱۵.۵۰۰.۰۰۰
۱۱ ۲۵۶GB 4G garay silver ۱۶.۳۰۰.۰۰۰ ۱۹.۳۰۰.۰۰۰
۱۲.۹ ۲۵۶GB 4G gray silver ۱۹.۵۰۰.۰۰۰ ۲۲.۵۰۰.۰۰۰
۱۲.۹ ۱TB 4G silver gray ۲۸.۰۰۰.۰۰۰ ۲۸.۰۰۰.۰۰۰

 

MacBook Air

نام کالا قیمت در بهمن ۹۸ (تومان) قیمت در اسفند ۹۸ (تومان)
MVFH2 (128gray) ۱۵.۲۰۰.۰۰۰ ۱۸.۲۰۰.۰۰۰
MVFJ2 (256gray) ۱۷.۵۰۰.۰۰۰ ۲۰.۵۰۰.۰۰۰
MVFM2 (128gold) ۱۵.۴۰۰.۰۰۰ ۱۸.۴۰۰.۰۰۰
MVFN2 (256gold) ۱۷.۵۰۰.۰۰۰ ۲۰.۵۰۰.۰۰۰
MVFK2 (128gsilver) ۱۵.۴۰۰.۰۰۰ ۱۸.۴۰۰.۰۰۰
MVFL2 (256 silver) ۱۷.۵۰۰.۰۰۰ ۲۰.۵۰۰.۰۰۰

 

 

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 93048
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا