افزایش قیمت ها در بازار کاذب است

جهان صنعت نیوز| مقایسه قیمت خودرو های داخلی در اسفند ماه نسبت به ماه جاری در حالی افزایش قیمت برخی مدل ها را نشان می دهد که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، قیمت خودروهای داخلی و خارجی از اول اسفند روند کاهشی داشته است.

تقاضایی برای خرید وجود ندارد

در این خصوص سعید موتمنی به «جهان صنعت نیوز»  گفت : بازار تابع عرضه و تقاضاست و با توجه به اینکه در این ایام خرید و فروشی صورت نگرفته است، قیمت های اعلامی در فضای مجازی کاذب است.

موتمنی اظهار کرد: در شرایطی که مردم با کرونا دست و پنجه نرم می کنند، خریداری برای خودروها وجود ندارد و اکثر مردم در حال حاضر فروشنده خودرو هستند.

وی افزود : چنانچه ویروس کرونا ریشه‌کن نشود قیمت خودرو ها روند کاهشی را دنبال می کند. چرا که در این شرایط تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد و وضعیت همانند یک ماه گذشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اختلاف قیمت بازار با قیمت اعلامی از سوی کارخانه ها گفت : در صورتی که نیاز های بازار خودرو تامین شود، اختلاف قیمت کارخانه ای خودرو با قیمت بازار ۵ درصد خواهد بود. این در حالی است که در شرایط فعلی شاهد اختلاف ۵۰ تا ۶۰ درصدی در این حوزه هستیم.

تورم عامل گرانی

در رابطه با افزایش قیمت های جدید در بازار خودرو، یک کارشناس فعال در این حوزه نیز گفت : علت اصلی افزایش قیمت کالاها از جمله خودرو در کشور ما تورم است. اما در این بین برخی خودرو ها با توقف تولید مواجه شده اند که این نیز یکی دیگر از دلایل این افزایش قیمت ها است.

فربد زاوه با بیان این موضوع که در ایام نوروز و شیوع ویروس کرونا عرضه و تقاضا به دلیل ترس از این ویروس به صفر رسیده است گفت : بنابراین عموما این افزایش قیمت ها کاذب بوده و قابل استناد نیست.

افزایش قیمت در سایت های خودرویی

در حالی که کارشناسان بازار خودرو هرگونه افزایش قیمت در زمان بروز کرونا را دور از ذهن می دانند، برآوردها نشان می دهد قیمت برخی از انواع خودرو در حال حاضر به نسبت ۱ ماه اخیر با افزایش روبرو شده است. اگرچه همانطور که کارشناسان می گویند، هیچگونه خرید و فروشی در بازار صورت نگرفته است.

با این حال قیمت ها در فضای مجازی رو به افزایش بوده است به طوری که قیمت انواع خودرو در سایت های خودرویی به نسبت قبل با فزایش روبرو شده است. اتفاقی که تا حد زیادی سوال برانگیز است. چراکه از اول اسفند ماه با اعلام شیوع ویروس کرونا قیمت ها در بازار خودرو شروع به ریزش کرد و در ایام نوروزی و با ادامه پیدا کردن زنجیره این ویروس،  بازار خودرو نیز مانند دیگر بازارها با رکود روبرو شده است.

مقایسه قیمت ها در اسفند ماه سال ۹۸ و فروردین ۹۹ :

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 101136
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا