افزایش قیمت «تن ماهی» به ۸۵ درصد رسید

به گزارش جهان صنعت نیوز: موضع اخیر برخی فعالان بازار در رابطه با عرضه ماهی تن نشان از زمزه های  افزایش قیمت این کالا در آینده نزدیک دارد و از جمله دلایل  آن را افزایش هزینه های تولید اعلام کرده اند.


این در حالی است که بررسی وضعیت قیمت و تورم کنسرو تن ماهی براساس اخرین گزارش مرکز امار ایران حاکی از آن است که این کالا در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته ۸۵.۳ و در قیاس با فرودین سال جاری  ۱.۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

 متوسط قیمت یک قوطی ۱۸۰ گرمی ماهی تن در اردیبهشت پارسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که به ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان در فرودین امسال و متوسط ۲۶ هزار و ۷۰۰ در اردیبهشت رسیده است.

حداقل خرید کنسرو ماهی تن در ماه گذشته حدود ۲۴ هزار و حداکثر آن بیش از ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان گزارش شده است که البته این قیمت برای این کالا در بازار گاها بالاتر است.  

اما بررسی روند تغییر قیمت یک قوطی ۱۸۰ گرمی  ماهی تن حاکی از آن است که در سال گذشته و به طور متوسط  در خرداد ۱۵ هزار تومان، تیر ماه ۱۶ هزار، مرداد ۱۷ هزار و ۲۰۰، شهریور ۱۸ هزار و ۶۰۰، مهر ۲۰ هزار ۴۰۰، آبان ۲۲ هزار و ۱۰۰، آذر ۲۳ هزار و ۴۰۰، دی ۲۴ هزار و ۵۰۰ بهمن ۲۵ هزار و ۵۰۰ و اسفند ۲۶ هزار و ۱۰۰ بوده هست.

در سال جاری قیمت هر قوطی تن ماهی ۲۶ هزار و ۵۰۰ در فروردین و ۲۶ هزار و ۷۰۰ در اردیبهشت ماه رسیده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 195753
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا