افزایش قابل توجه حقوق سربازان در سال آینده

 به گزارش جهان صنعت نیوز: محمدحسین سپهر امروز در نشست خبری نمایشگاه «رویدادهای فناورانه تا ثریا» با بیان اینکه شاهد افول همه‌جانبه قدرت‌های استعماری و حتی اقتصادی و صنعتی جهان در برابر جوانان بااستعداد کشورهای اسلامی هستیم، گفت: با قدرت و استعداد جوانان ایران اسلامی، در حال طی کردن مسیر عقب‌ماندگی‌های گذشته هستیم.


وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست، به مردم نشاط و «ما می‌توانیم» را نشان خواهد داد؛ بخصوص که گروه‌های علمی و فناورانه در دانشگاه‌های ما در دنیا نمونه ندارد و محصولات و تولیدات علمی دانشجویان ما در برابر نمونه‌های مشابه دنیا، خودنمایی می‌کند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح، یکی از مشکلات فعلی کشور را ترویج سبک زندگی غیرمتعارف دانست و افزود: باید نخبگان و جوانان فارغ‌التحصیل ما سبک زندگی ایرانی اسلامی را طراحی کرده و برای آن راه‌حل‌های کم‌هزینه ارائه دهند. دستیابی به رویکرد امید و نشاط در سبک زندگی مردم، می‌تواند در برابر تهدیدهای دشمنان به تحریم کشور مؤثر باشد.

سردار سپهر ادامه داد: خروجی دانشگاه‌های ما باید مهارت‌آموزی و تخصص‌محوری باشد. یکی از مشکلات این است که برخی فارغ‌التحصیلان ما فاقد مهارت و تخصص هستند. چنین رویکردی می‌تواند نقش بزرگی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

این مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: نیروهای مسلح ما در بخش‌های نظامی، دفاعی و امنیتی به مرحله قابل توجهی از رشد و بلوغ علمی و صنعتی دست یافته‌اند. همچنین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز به خودکفایی در بخش‌های توسعه نفت، پالایشگاه، پتروشیمی، ریل‌سازی، راهسازی، سدسازی و … دست یافته است. بیش از ۹۰ درصد مدیران و مجریان قرارگاه خاتم‌الانبیاء، جوانان دانشگاهی ما هستند.

وی اظهار داشت: حجم زیادی از تلاش علمی ما در عرصه‌های نظامی به پشتوانه دانشجویان، استادان، دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی انجام می‌شود و نیروهای مسلح از دانش نخبگان دانشگاهی استفاده می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح درباره سازوکار مهارت‌آموزی سربازان گفت: پس از دستور رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر مبنی بر ارتقای مهارتی سربازان، نیروهای مسلح سازوکاری برای مهارت‌آموزی آنها ایجاد کردند.

سردار سپهر تصریح کرد: در کنار مهارت‌آموزی، به سربازان مهارت‌های اجتماعی و حقوق راه‌اندازی کسب و کار نیز ارائه می‌شود. در این دوره‌ها هر سرباز باید حداقل یک مهارت یاد بگیرد.

افزایش تعداد کارگاه آموزش مهارت به ۱۰ هزار مرکز

به گفته وی، ۷ هزار کارگاه آموزش مهارت در نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی سربازان تأسیس شده و در سال آتی این کارگاه‌ها به ۱۰ هزار مرکز افزایش می‌یابد که همه آنها مجوز صدور گواهی مهارت‌آموزی برای سربازان را خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: چند مرکز نیز برای سربازان نخبه ایجاد می‌کنیم تا هم اقلام مورد نیاز نیروهای مسلح در بخش‌های دفاعی و نظامی را تولید کنند و هم ایده‌های آنها برای تعالی اقتصادی و صنعتی جامعه مورد حمایت قرار گیرد.

سردار سپهر خاطرنشان کرد: همچنین در حال تدوین لایحه‌ای هستیم که بر اساس آن، سربازان تا دوره‌ای پس از خدمت نیز مورد حمایت دستگاه‌های دولتی قرار گیرند که در صورت تصویب آن در دولت و مجلس، نقش بسزایی در اشتغال سربازان خواهد داشت.

وی درباره حقوق سربازان گفت: در بودجه ۱۴۰۰، تبصره‌ای در این خصوص دیده شده که پس از تصویب شورای نگهبان و بر اساس منابع موجود در دولت، میزان آن را اعلام خواهیم کرد اما افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 176369
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا