افزایش ایمنی شبکه برق با استفاده از شبکه خودنگهدار

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «محمد حسن متولی زاده» امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح پروژه های آب و برق در دهمین هفته پویش الف-ب ایران افزود: تعویض این شبکه‌ها علاوه بر کاهش تلفات شبکه در حفظ محیط زیست و سازگاری با محیط شهری حائز اهمیت است.


وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا پایان امسال علاوه بر استان خراسان شمالی که هم اینک اجرایی شده، در شهر تهران، شیراز، استان لرستان و فارس شبکه خودنگهدار اجرایی شود. 

متولی زاده به افتتاح طرح‌ها در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی و به خصوص در تابستان، استانی پرمصرف در زمینه برق است و در این استان با حمایت استاندار و دیگر مسوولان، در دو بخش احداث و توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت مصرف برق تلاش‌های موفقیت‌آمیزی حاصل شده است.

وی افزود:یکی از مهمترین پروژه‌های توانیر در بخش توزیع که شعار آشتی شبکه برق با شاخ و برگ درختان است، جایگزینی شبکه سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار بوده که استان خوزستان و استان خراسان شمالی در اجرای این پروژه پیشتاز هستند.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص مزایای این پروژه گفت: جایگزینی و اصلاح شبکه فرسوده با حفظ محیط زیست، کاهش تلفات غیرفنی، کاهش برق دزدی‌ها، کاهش خسارات و خاموشی‌های ناشی از سرقت سیم‌های مسی،  توسعه اشتغال و افزایش ایمنی شبکه برق در حوادث طبیعی و برخورد اجسام از اهداف اصلی و مزایای این طرح است.

وی افزود: همچنین اجرای این پروژه نقش مهم و حیاتی در کاهش تلفات شبکه توزیع داشته است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 119998
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا