افراد دارای واجد شرایط می‌توانند برای نامزدی ریاست جمعیت هلال‌احمر ثبت‌نام کنند

جهان صنعت نیوز: فریدون نوری، عضو شورای عالی هلال احمر در پاسخ به این سوال که از سال ۸۴ رییس جمعیت‌هلال احمر از میان افرادی غیر از بدنه این جمعیت انتخاب شده و این امر باعث بروز مشکلاتی شده است. آیا این بار هم فردی خارج از بدنه جمعیت تعیین خواهد شد؟ گفت: ما همه نظرات‌مان را در بیانیه‌ای که از سوی شورای عالی هلال احمر اعلام شده است، بیان کرده‌ایم. این بیانیه در برگیرنده سیاست‌های ما است و هیچ کاری غیر از این انجام نمی‌شود و به غیر از این بیانیه، نظر دیگری نداریم.


وی با اشاره به بیانیه شورای عالی هلال احمر ادامه داد: مقرر شده است؛ براساس مفاد مندرج در جزء ۵ بند ب ماده ۱۰ اساسنامه، افراد واجد شرایط عمومی و اختصاصی که شناخت کافی از ساختار، ماموریت‌های ملی و بین‌المللی و امور مدیریتی و جاری جمعیت، داشتن سابقه فعالیت در سطوح عالی جمعیت هلال احمر و پایبندی به اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر و اصول و اهداف مندرج در اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، نسبت به تحویل درخواست مکتوب برای کاندیداتوری به همراه رزومه و برنامه کاری خود تا ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۹۸/۹/۲۳ به دبیرخانه شورای عالی اقدام کنند.

عضو شورای عالی هلال احمر خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که روز شنبه با حضور اعضای شورای عالی برگزار خواهد شد، مدارک تحویلی داوطلبان  با حضور متقاضیان، بازگشایی و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت شورای عالی در همان جلسه دو نفر از افراد واجد شرایط و حائز اکثریت آراء را انتخاب و برابر ضوابط و مقررات مربوطه به ریاست محترم جمهوری معرفی خواهد کرد.

نوری همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر شما با توجه به اختلاس‌هایی که در جمعیت هلال احمر صورت گرفته،‌ احتمال بازداشت افراد دیگری از مدیران هلال احمر وجود دارد، تصریح کرد: اظهار نظر در این خصوص، در صلاحیت ما نیست، اما به طور حتم هر کسی که تخلف کرده باشد، قانون با او برخورد می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما آیا یکی از مواردی که باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود، آیا عدم شایسته‌سالاری و انتصاب افراد از میان بستگان و وابستگان مقامات نیست؟ یادآور شد: هیچ وقت فرد خاصی از مقامی به ما معرفی نشده است و هر کسی که شرایطی عمومی و اختصاصی که در بیانیه اعلام شده است را داشته باشد، می‌تواند به صورت آزاد شرکت کند و در نهایت نفر معرفی خواهد شد. اینکه تصور شود فرد خاصی مد نظر بوده و به جمعیت تحمیل شده، چنین چیزی نیست.

عضو شورای عالی هلال‌احمر درباره پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی و اخذ مالیات از هدایایی که از سوی مردم به جمعیت هلال احمر داده می‌شود، گفت: من چنین چیزی نشنیده‌ام، اما براساس ماده ۱۷ اساسنامه جمعیت، منابع در آمدی جمعیت در ماده ۱۷ تعریف شده است. در این ماده بخشی مربوط به ائانات می‌شود که در این بخش هیچ‌گونه موضوعات این چنینی که شما می‌گویید؛ مطرح شده است، موضوعیت ندارد.

اخبار برگزیده
شناسه : 70322
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا