افت شاخص بورس در نخستین روز آبان‌ماه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۷۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.


همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹ ‌هزار و ۱۸۳ واحد کاهش به ۳۸۸ هزار و ۷۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با پنج هزار و ۷۸۹ واحد افت به ۲۴۴ هزار و ۶۷۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۴ هزار و ۹۲۶ واحد و شاخص بازار دوم ۴۵ هزار و ۴۹۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۲۲۸ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۲۰۰ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۷۵ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی) با ۱۵۵ واحد، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۸۳ واحد، داروسازی اکسیر (دلر) با ۶۴ واحد، داروپخش (وپخش) با ۵۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۶۳۲ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۴۳۴ واحد، پتروشیمی پردیس(شپدیس) با یک هزار و ۴۲۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۳۸۸ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۶۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۵۱ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۰۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه افهان (فولاد)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران خودرو (خودرو)، آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۳۸ ‌میلیون و ۹۱۴ هزار برگه سهم به ارزش ۶ ‌هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۲۹۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۷۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶۸ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه توسعه مالی مهر ایندگان (ومهان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 223753
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا