افتتاح سه طرح بزرگ اقتصادی در سفر رئیس جمهوری به سیرجان

جهان صنعت نیوز: محمد محمود آبادی روز یکشنبه افزود: در این سفر بخش آهن اسفنجی در کارخانه توسعه آهن و فولاد و همچنین کارخانه ذوب جهان فولاد سیرجان و نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی برق مجتمع سنگ آهن گل گهر به بهره برداری خواهند رسید.


وی اظهار داشت: پروژه کارخانه جهان فولاد با اشتغال زایی مستقیم ۷۵۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم ۲۲۵۰ نفر ، با اعتبار ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن شمش فولاد در سال به بهره برداری می رسند.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان گفت : بخش تولید آهن اسفنجی در کارخانه توسعه آهن و فولاد نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح در سفر اقای دکتر روحانی است که در این کارخانه ظرفیت تولید یک و هشت دهم میلیون تن آهن اسفنجی یا محصول آماده قبل از شمش فولاد در سال تولید می شود و این طرح عظیم صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری یکهزار و ۳۵۳ میلیارد تومان و با اشتغال ۲۲۰ نفر به طور مستقیم و ۸۸۰ نفر غیر مستقیم خواهد بود که این کارخانه نیز با تکیه بر توان داخل و مهندسین بومی به اتمام رسید.

وی افزود : رییس جمهوری در بخشی از برنامه های سفر خود پروژه های حوزه آب و برق شهرستان را از محل نیروگاه گل گهر و به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح خواهد کرد.

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان با اشتغالزایی مستقیم ۳۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم ۵۰۰ نفر، با اعتبار ۱۳۵ میلیون یورو و ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تولید برق از جمله طرح هایی است که در سفر رئیس جمهوری به بهره برداری خواهند رسید.

این گزارش حاکیست ، کاروان تدبیر و امید فردا (دوشنبه ) سفری ۲روزه را به استان کرمان خواهد داشت که در این سفر ضمن دیدار مردمی در رفسنجان ، افتتاح طرح در بافت و سیرجان در روز دوم سفر خود در نشست شورای اداری این استان حضور خواهد یافت .

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 59931
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا