اعلام آمادگی عراق برای پرداخت مطالبات مالی ایران

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «عبدالناصر همتی» بعد از پایان دیدار خود با «علی عبدالامیر علاوی» گفت که وزیر دارایی عراق برای پرداخت تمامی مطالبات مالی ایران اعلام آمادگی کرده است.


وی اضافه کرد که در این دیدار درباره توافقات صورت گرفته بین بانک های مرکزی دو کشور و راهکارهای اجرایی کردن آنها بحث و تبادل نظر شد.

همتی بخش مهم دیگر گفت وگوها را مرتبط با مطالبات مالی ایران در نتیجه فروش انرژی (گاز و برق) به عراق دانست و افزود که وزیر دارایی عراق در این خصوص آمادگی خود را برای پرداخت این مطالبات اعلام کرد.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزیر دارایی عراق در این دیدار که «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در  بغداد نیز حضور داشت، بر گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور تاکید کردند.

عبدالناصر همتی همچنین از «علی عبدالامیر علاوی» برای سفر به ایران دعوت کرد و وزیر دارایی عراق با قدردانی از این دعوت قول داد در نخستین فرصت به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

طرفین همچنین در مورد کاهش قیمت جهانی نفت و درآمدهای اعضای اوپک و راهکارهای غلبه بر کسری بودجه اعضا بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر دارایی عراقی با اشاره به مشکلات زیادی که کاهش درآمدهای نفتی بر اقتصاد کشورش داشته، خواهان استفاده از تجربیات ایران به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی شد.

علی عبدالامیر علاوی از اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول دو سال گذشته با وجود تحریم های سخت ظالمانه آمریکا و کاهش صادرات نفت، به سلامت توانسته است از  بحران ها و چالش های اقتصادی عبور کند، ابراز شگفتی کرد.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در راس هیاتی برای گسترش مناسبات مالی و بانکی با عراق وارد بغداد شده است

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 115125
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا