اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره ابهامات فرود هواپیماهای «کام ایر»

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از سازمان هواپیمایی کشوری «محمدحسن ذیبخش» در خصوص ابهام مطرح شده پیرامون فرود هواپیماهای شرکت هواپیمایی متعلق به افغانستان «کام ایر» در فرودگاه مشهد، اظهارداشت: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی مذکور در ۲۷مردادماه به رجیستر YAKMJ در ساعت ۲۱ از مشهد به مقصد کی یف پرواز کرده، اما به علت عدم مجوز پرواز و عبور از فضای ترکیه مجبور شد در ساعت ۲۳ به منظور سوخت گیری در فرودگاه ارومیه فرود آید.


وی افزود: هواپیمای مذکور چهار ساعت بعد در ساعت سه و ۳۰ دقیقه در ۲۸ مرداد ماه به سمت فرودگاه تاشکند (ازبکستان) پرواز و در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه فرود می آید.

ذیبخش تصریح کرد: همچنین هواپیمای دوم شرکت هواپیمای کام ایر با رجیستر  YAKML به شماره RQ۵۰۱ روز گذشته (تاریخ ۱شهریور) در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح  از فرودگاه کابل پرواز و به منظور سوخت گیری در ساعت ۱۳ و هفت دقیقه در فرودگاه مشهد فرود آمده و پس از آن در ساعت ۱۷ و ۵۶ دقیقه به سمت فرودگاه کی یف پرواز و در ساعت ۲۱ و ۹ دقیقه در فرودگاه کی یف به  زمین می نشیند.

 برخی رسانه های خارجی به نقل از معاون وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شده بودند که یک هواپیمای اوکراینی ربوده شده و به ایران منتقل شده است.

اما  «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین امروز خبر ربوده شدن هواپیمای این کشور در افغانستان را تکذیب کرد.

 

تکذیب هواپیماربایی توسط شرکت «کام ایر»

شرکت هواپیمایی افغانستانی کام ایر نیز امروز با صدور اطلاعیه ای اخبار مربوط به ربایش هواپیماهای متعلق به این شرکت هواپیمایی که به مقصد اوکراین پرواز می کرده اند را تکذیب کرده است.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که «پروازهای ۱۹ آگوست در مسیر کابل-ارومیه- تاشکند و پرواز ۲۳ آگوست در مسیر کابل- مشهد- کی یف پس از انجام سوختگیری به مقصد خود رسیده اند و خبر ربایش هواپیماهای فوق دروغ محض است.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 211138
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا