اصلی ترین اولویت آموزش و پرورش مهارت آموزی دانش آموزان است

جهان صنعت نیوز:  سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در نشست خبری همایش سراسری «پنجه‌های کارآمد-سربازان ماهر» اظهار کرد: وزارت آموزش پرورش به عنوان مهمترین نهاد تعلیم و تربیت برای رسیدن دانش آموزان ما فعالیت می‌کند.

وی افزود: یکی از تکالیفی که برای برنامه‌ها بالادستی وجود دارد مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اهداف سند تحول آموزش و پرورش است.

آذرکیش گفت: ستادکل از جمله نهادهایی تاثیرگزار است که در این راستا اقدام کرده است.

وی ادامه داد: حدود بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز و در جمع بیش از  ۹۰۰ هزار فرهنگی جامعه هدف ما است.

آذرکیش بیان کرد: گام‌های در نظر گرفته در این همایش قبل، حین و بعد از خدمت را در بر می گیرد، بر همین اساس تفاهمنامه‌ای بین ستادکل و آموزش و پرورش بسته شد.

آذرکیش گفت: ۷ هزار و ۱۰۰ هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش با  جمعیت ۹۴۵ هزار دانش آموز داریم که ۳۷ درصد از این جمعیت دختر و ۶۳ درصد پسر هستند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین و اصلی ترین اولویت آموزش و پرورش مهارت آموزی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی است.

آذرکیش ادامه داد: در کنار آموزش‌های هنرستانی درس کار و فناوری و درس فرهنگ و هنر از دوره ابتدایی وارد مجموعه دروس اصلی دانش آموزان شده است که بیش از ۳۰ پودمان را دانش آموزان آموزش می بینند.

وی گفت: بیش از ۳ میلیون دانش آموز ما درس کاروفناوری و فرهنگ و هنر را آموزش می‌بینند و در کنار دو محور قبلی پروژه‌های تکمیل مهارت داریم که برای تعمیق یادگیری است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان متوسط اول با جمعیتی بیش از ۴۴۰ هزار نفر در قالب ۲۳۷ پودمان آموزش‌های مهارتی را در متوسطه اول می‌بینند.

آذرکیش گفت: طرحی با عنوان ایران مهارت در حال اجرا است و در کنار آن طرح خود اتکایی در کنار پودمان با هدف مهارت آموزی دانش آموزان مدارس شبانه روزی در حال اجرا است.

اخبار برگزیده
شناسه : 59980
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا