اصلاح آیین نامه ثبت اطلاعات پرداخت حقوق کارمندان دولت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  هیئت وزیران در جلسه ۱۶/۷/۱۳۹۹ به پیشنهاد شماره ۷۶۱۱۱/۴۳۷۶۴ مورخ ۶/۷/۱۳۹۹ معاونت حقوقی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛

در مواد (۴) و (۵) آیین‌نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۲۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع تصویب‌نامه شماره ۶۲۴۴۶/ت۵۷۸۲۳هـ مورخ ۴/۶/۱۳۹۹، عبارت “با رعایت ترتیبات مقرر در ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور -مصوب ۱۳۵۱-” بعد از عبارت “سازمان برنامه و بودجه کشور” اضافه می‌شود.

‌ماده ۳۰ – کلیه اعتبارات جاری و عمرانی که در بودجه عمومی دولت به تصویب می‌رسد، بر اساس گزارشهای اجرایی بودجه و پیشرفت عملیات در‌دوره‌های معین شده توسط کمیته‌ای مرکب از نمایندگان وزارت دارایی و سازمان تخصیص داده می‌شود. نحوه تخصیص اعتبارات فوق‌الذکر و دوره‌های‌آن به موجب آیین نامه‌ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد وزارت دارایی و سازمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بر اساس ماده ۶ ایین نامه مذکور دستگاه­های اجرایی مکلفند براساس ساز و کارهایی که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام خواهد شد، بسترهای موردنیاز فنی و ارتباطی تبادل برخط اطلاعات سامانه (سیستم­)های کارمندی (پرسنلی) خود بر سامانه کارمند ایران را به‌گونه­ای آماده نمایند که فرایند ثبت و بروزرسانی اطلاعات موضوع ماده (۲) این آیین‌نامه به صورت برخط انجام شود.

گفتنی است، سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظفند اقدامات لازم را برای تبادل اطلاعات بین سامانه کارمند ایران و سامانه‌­های جامع بودجه و خزانه‌­داری الکترونیکی با روش تبادل اطلاعات الکترونیک (وب سرویس) بعمل آورند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 144765
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا