اسراییل مقصر ترور است نه دولت!

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی * متاسفانه یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان به دست دشمنان این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت رسید و قطعا باید  به این موضوع واکنش نشان دهیم. ولی باید این واکنش هوشمندانه، عاقلانه و در زمان مناسب خودش انجام شود.

به گفته امام راحل صهیونیست‌ها از نطفه حرامند و در مقابل چنین کسانی باید هوشمندانه عمل کنیم چرا که ممکن است برای  ما بازی و چالشی طراحی کرده باشند که نباید عجولانه به آن چالش وارد شویم. حالا که ترامپ دارد از قدرت خارج می‌شود، قطعا نمی‌خواهد این انتقال قدرت با آرامش انجام شود و به انواع حیله‌ها و ترفندها دست می‌زند تا در این فرصت پایانی و روزهای باقی‌مانده ضربه خودش را به ایران بزند. ضرب‌المثلی در این باره وجود دارد که می‌گوید یک فرد در حال غرق شدن  به اطراف چنگ می‌اندازد و تا جایی که بتواند سعی می‌کند دیگران را با خود غرق کند. به همین دلیل ترامپ که در حال غرق شدن است و تا دیروز مدعی بود ایران از قدرت و توانی برخوردار نیست، امروز ایران را مقصر اصلی باخت خود در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل بایدن می‌داند. بنابراین بعید نیست با قدرت لابی صهیونیستی برای جمهوری اسلامی ایران دامی پهن کرده باشد.

بنابراین اعتقاد دارم که باید با عوامل و آمران این ترور ناجوانمردانه برخورد کنیم و انتقام شهدای هسته‌ای را از آنها بگیریم ولی باید این انتقام هوشمندانه، متفکرانه و در زمان مناسب خود انجام شود یعنی نباید در زمین آنها بازی کنیم و باید این واکنش را زمانی انجام دهیم که آنها انتظارش را نداشته باشند.

البته به نظر من بهترین پاسخ ما به تروریست‌های آمریکایی و صهیونیستی در شرایط فعلی، سیاسی است. باید از همه ابزارهای سیاسی و حقوقی نهایت بهره را ببریم و شکایت خود را در همه محاکم بین‌المللی ثبت کنیم و هزینه بسیار سنگین و گزافی را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کنیم. باید همه دنیا و افکار عمومی جهانی که مدعی مخالفت با ترور هستند را با خود همراه کنیم. به نظرم در سطح حقوقی هنوز شکایتی ثبت نشده و بهترین راهکار فعلی شکایت به محاکم حقوق بشری بین‌المللی و تحمیل هزینه این ترور و جنایت بر رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

هر چند همیشه افرادی هستند تا از آب گل‌آلود ماهی سیاسی و جناحی به نفع خود بگیرند. از این اتفاق تلخ هم برخی به دنبال بهره‌برداری سیاسی و داخلی هستند یعنی این افراد در داخل، به جای محکومیت صهیونیست‌ها در حال درگیری جناحی و سیاسی هستند و از این موضوع برای سرکوب و مقابله با دولت استفاده می‌کنند. در حالی که بهترین موقعیت است تا چهره تروریست صهیونیست‌ها را به جهان نشان دهیم ولی متاسفانه بعد از این جنایت تلخ، برخی اقدامات علیه دولت شکل گرفته است که معنی آن را نمی‌فهمیم و جای سوال دارد!

صهیونیست‌ها در کشور ما ترور انجام داده‌اند ولی از سوی برخی افراد  داخلی به ارکان دولت حمله می‌شود.  تاکید دارم که استفاده از ترور و خون پاک شهید برای مقاصد و بهره‌برداری سیاسی، حرام است و در این شرایط همه باید در داخل کشور بسیج شویم و به نسل جدید چهره واقعی رژیم صهیونیستی و آمریکای غرب را نشان دهیم ولی اینکه این ترور را زمینه‌ای برای تخریب و حمله به دولت قرار دهیم و حساسیت‌ها را درباره جنایات صهیونیست‌ها کمرنگ کنیم، ظلم به خون شهداست. بنابراین به نظر من باید عاقلانه‌تر با این موضوع برخورد کنیم و از خون به زمین ریخته شهید فخری‌زاده برای انسجام و وحدت ملی و رسوا کردن جریان صهیونیست و ضدانقلاب استفاده کنیم ولی متاسفانه در داخل کشور درگیر کشمکش‌های سیاسی و تنش داخلی می‌شویم و به جای خونخواهی از صهیونیست‌ها و دشمن این آب و خاک، از دولت مطالبه‌گری می‌کنیم.

به نظر می‌رسد برخی آدرس غلط به دیگران می‌دهند و مقصر واقعی را گم می‌کنند که باید این روند اصلاح شود.

*نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی

 

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 155732
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا