استمرار تولید نفت ایران در شرایط کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «احمد محمدی» ‌ به امضای ۱۳ قرارداد جدید  EDP- EDC با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت در روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: به منظور افزایش نگهداشت تولید در اوایل سال گذشته، ۶ قرارداد طرح توسعه‌ای در مناطق نفتخیز جنوب در میادین منصوری، رامشیر، لالی، ‌ کبود، ‌ گچساران و نرگسی امضا شد که پیشرفت فیزیکی این قراردادها بین ۲۴ تا ۵۰ درصد در مخازن مختلف است.


وی افزود:‌ بر اساس قراردادهایی که سال گذشته به امضا رسید، ‌ هفت چاه حفاری تکمیل شده و چند چاه در مرحله تکمیل است.

محمدی با تاکید بر اینکه در بازه زمانی و با توجه به شرایط تحریمی و کرونا روند کار دچار کندی شد، گفت: ‌در تلاشیم با برنامه‌ریزی مجدد در بازه زمانی منطقی، این قراردادها به نتیجه برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب، در قراردادهای ۶ گانه، ۱۰۰ هزار بشکه افزایش نگهداشت تولید محقق خواهد شد.

وی افزود: متناسب با پیشرفت پروژه‌ها، افزایش نگهداشت تولید محقق خواهد شده و چاه‌هایی که به سرانجام می‌رسد آماده تولید هستند.

محمدی تاکید کرد:‌ در ادامه قرادادهای قبلی روز گذشته، ۱۱ قرارداد در حوزه مناطق نفتخیز جنوب امضا شد که در آینده بسیار نزدیک عملیات اجرایی این قراردادها شروع می‌شود و علاوه بر ایجاد اشتغال و حداکثرسازی ساخت داخل، طرح‌های نگهداشت تولید را نیز به اعداد بهتری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ قرارداد دیگر نیز برای نگهداشت و افزایش تولید نفت در مناطزق نفتخیز تعریف شده است، ‌ گفت:‌ برندگان سه قرارداد تا نیمه شهریور مشخص می‌شود و باقی قراردادها نیز تا سه ماه آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه بعد از شیوع کرونا، ‌ رعایت حداکثر پروتکل‌های بهداشتی در این شرکت مورد توجه بوده، ‌ ادامه داد: کرونا شرایط سختی را برای همه دنیا ایجاد کرده است و این موضوع برای مناطق عملیاتی سخت‌تر است.

وی افزود: تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب نیز عملیاتی است و با وجود شیوع کرونا و ایجاد مشکل برای برخی از کارکنان اما  کار متوقف نشده و تولید نفت پیوسته ادامه داد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 131061
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا