استقبال روسیه از پیشنهاد ایران برای امضای پیمان منطقه‌ای عدم تجاوز

جهان صنعت نیوز| وزیر امور خارجه روسیه از پیشنهاد ایران برای امضای معاهده عدم تجاوز با کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.


«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه از تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام ۱۵۰۰ نیروی بیشتر به منطقه غرب آسیا انتقاد کرده و گفته که چنین اقدامی خطرات امنیتی در منطقه را افزایش خواهد داد.

وی در یک کنفرانس خبری با همتای کوبایی خود در مسکو گفت: «در خصوص تصمیم ترامپ برای اعزام ۱۵۰۰ نیروی مضاف بر نیروهایی که در حال حاضر در خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر هستند باید گفت که هنگامی که تجهیزات نظامی افزایش پیدا می‌کنند خطرات هم بالا می‌روند.»

لاوروف از پیشنهاد ایران برای امضای معاهده منع تعرض در منطقه استقبال کرد و گفت که این می‌تواند اولین گام برای کاستن از تنش‌ها باشد.»

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز گذشته در سفر به عراق و در دیدار با همتای عراقی‌اش، گفت: ایران پیشنهاد امضاء یک معاهده عدم تجاوز با کشور‌های حاشیه خلیج فارس را ارائه کرده است.

لاوروف گفت: «توافق بر سر عدم حمله به یکدیگر ممکن است اولین گام برای کاستن از تنش‌ها باشد و ما این نوع ساز و کارهایی را صحیح می‌دانیم.»

سیاسی
شناسه : 22072
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا