استفاده از آب سبز ، ۱.۵ میلیون تن اضافه‌ تولید غلات به دنبال دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  جواد وفابخش در حاشیه بازدید از طرح امنیت غذایی مزارع دیم قوچان اظهار کرد: توسعه نتایج و اقدامات انجام‌شده در غرب کشور در سایر نقاط همچون خراسان رضوی در حال تعمیم دادن است تا کشاورزان و تولیدکنندگان با موضوعاتی همچون رقم‌های جدید، سیستم‌های زراعی نوین و کشاورزی حفاظتی آشنا شوند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه امروز همدلی و همکاری مناسبی میان کارشناسان حوزه تحقیقات، اجرا و کشاورزان ایجادشده است، گفت: نمونه اجراشده در این شهرستان بسیار خوب بود و به‌طور قطع طی سال‌های آینده در این منطقه و حوزه دیم‌کاری شمال خراسان رضوی، تأثیرات بسیار خوبی بر نظام تولیدات دیم کشور مشاهده می‌شود.

وی یکی از اصولی که در حال دنبال شدن در سطح کشور است را استفاده از آب سبز دانست و خاطرنشان کرد: پتانسیل جدیدی برای کشور در این زمینه به وجود آمده و تصور می‌شود در سطح کلان بتوان حداقل یک و نیم میلیون تن اضافه‌تولید غله از مناطق دیم‌کاری با رعایت اصول ساده کشاورزی استخراج‌شده و به دست آید که عمده آن مبتنی بر رعایت اصول کشاورزی حفاظتی است.

وفابخش تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری، رعایت و اصلاح اصول کشت در نقاط مختلف کشور برای سال جاری به همراه تکالیف جهش تولید در دستور کار بوده است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: در برخی نقاط کشور که امکان افزایش تولید وجود دارد این امکان تبدیل به فعل خواهد شد که این فضا در حال حاضر برخی استان‌های کشور فراهم‌شده و امید می‌رود در محصولات علوفه‌ای و برخی غلات طی سال جاری افزایش تولید رخ دهد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 117192
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا