استخراج ۳۹۶.۶ هزار تن زغالسنگ در بهار امسال

به گزارش جهان صنعت نیوز: برپایه جداول آماری سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) حاکی است، مجموع استخراج زغالسنگ در واحدهای مزبور در فصل بهار ۱۳۹۸ رقم ۴۷۴ هزار و ۲۰۲ تن ثبت شد.

همچنین تولید کنسانتره زغالسنگ در البرز مرکزی و طبس در سه ماهه نخست ۹۹ به رقم ۱۷۶ هزار و ۷۶۰ تن رسید که در مقایسه با عملکرد فصل بهار ۹۸ رشد ۳.۶ درصدی را ثبت کرد.

واحدهای مزبور در سه ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۷۰ هزار و ۴۷۰ تن کنسانتره زغالسنگ تولید کردند.

علاوه براین میزان ارسال کنسانتره از البرز مرکزی و طبس در سه ماهه امسال ۱۷۵ هزار و ۲۴۲ تن ثبت شد، درحالی که در فصل بهار ۹۸ در مجموع ۱۹۲ هزار و ۳۷۶ تن ارسال شده بود.

استخراج ۱.۵ میلیون تنی زغالسنگ

آمارهای پارسال گویای آن است که در ۱۲ ماهه ۹۸ مجموع زغالسنگ استخراجی در البرز مرکزی و طبس یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۳۱ تن بود و مجموع کنسانتره زغالسنگ تولیدی نیز به رقم ۶۶۴ هزار و ۶۲۶ تن رسید.

همچنین میزان ارسال کنسانتره در سال گذشته از واحدهای مزبور رقم ۷۰۰ هزار و ۵۵۸ تن را نشان می‌دهد.

ضرورت ارتقای ایمنی در معادن زغالسنگ 

براساس گزارش روابط عمومی ایمیدرو، «عباس نعیمی» قائم مقام ایمیدرو ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای ایمنی در معادن زغالسنگ کشور گفت: ایمیدرو تا بهمن ۱۴۰۰ (سال آینده) چهار پایگاه امداد و نجات معادن زغال سنگ راه‌اندازی می‌کند.

وی در چهارمین جلسه کمیته عالی بهداشت، ‌ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) اضافه کرد: اولویت ایمیدرو حفظ جان انسان‌ها است و در بخش زغال سنگ به عنوان یکی از حوزه‌های مخاطره آمیز معدنی، احداث پایگاه امداد و نجات، به عنوان اولویت‌های این سازمان محسوب می‌شود.

نعیمی اضافه کرد: بازسازی سه پایگاه امداد و نجات در معادن البرز مرکزی، شرقی و کرمان و نیز طراحی و احداث پایگاه امداد و نجات در منطقه طبس، اجرایی شده و پس از احداث، تحویل وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود.

قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه مهمترین اقدام برای ارتقای ایمنی معادن و کاهش حوادث احتمالی، آموزش نیروی انسانی است، گفت: حفظ جان یک فرد با هیچ رقمی قابل قیاس نیست و از این رو، قبل از هر چیز، باید افراد پیش از شروع به کار، آموزش لازم را فراگرفته و گواهی ورود به کار در معادن زغال سنگ دریافت کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی به عنوان ضرورت‌های ایمنی محسوب می‌شود و صاحبان معادن کوچک و متوسط باید در این زمینه بیشتر توجه کنند، زیرا  معادن بزرگ ساختار HSEE دارند و می‌توانند مدیریت کنند و در نتیجه کمتر دچار حادثه می‌شوند اما معادن کوچک اغلب این ساختار را ندارند.

تازه ترین آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که بیش از پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال درسطح کشور وجود دارد که تعداد ۱۱۵ معدن مربوط به زغال‌سنگ است و سهم اشتغال بیش از ۱۷ هزار نفری را به خود اختصاص داده‌اند.

ظرفیت زغال‌سنگ کشور در سال گذشته سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام شد، میزان تولید هم یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کنسانتره برآورده شده و در سال ۹۷ هم به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنسانتره تولید شد.

 سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در نتیجه وقوع انفجار معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر (گلستان) ۴۳ نفر از کارگران جان خود را از دست دادند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 122831
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا