شروع فعالیت‌ها به‌منزله نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن دریافت گزارش روند وضعیت بهداشت و درمان کشور در سومین روز از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و از سرگیری فعالیت کسب و کارهای کم‌ریسک در استان‌های کشور اظهار داشت: اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند نباید موجب سهل‌انگاری در اعمال محدودیت‌های لازم و نظارت و کنترل‌ها باشد و مسیر در پی گرفته شده تاکنون در مورد اجرای پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان با قوت و قدرت ادامه یابد.


رییس‌جمهوری با ابراز خرسندی از روند کاهشی آمار ابتلا به ویروس کرونا و همچنین فوتی‌ها در استان‌های کشور، بار دیگر بر نظارت دقیق بر رعایت اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در کسب و کارها تاکید کرد و دستور داد که گزارش مربوطه به شکل روزانه تهیه و به مراجع ذیربط اعلام شود.

روحانی با تاکید بر ضرورت تشویق اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می‌کنند، دستور داد برای تشویق واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت مردم رعایت می‌کنند با همکاری وزارت بهداشت، اصناف و دستگاه‌های دیگر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با دعوت دوباره از مردم برای در خانه ماندن و اجتناب از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها، ضرورت ادامه مسیر اطلاع‌رسانی درست و اقناع‌سازی مردم در پایبندی به شعار «در خانه ماندن»  را مورد تاکید قرار داد.

شیب نزولی ابتلا به ویروس کرونا 

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ارائه گزارش کاملی از وضعیت ابتلاء و درمان بیماران کرونایی و همچنین آمار بهبودیافتگان و فوتی‌ها در روز سوم اجرای طرح فاصله‌گذای هوشمند در استان‌های کشور به جز استان تهران، تصریح کرد: خوشبختانه شاهد روند کاهشی در کشور هستیم و ابتلا به ویروس کرونا نیز شیب نزولی داشته است.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر همکاری و همراهی مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی،  در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها ادامه یابد و هچنین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسب و کارها،  می‌توانیم امیدوار باشیم که در روزهای آینده در آمار ابتلا به ویروس و فوتی‌ها شاهد کاهش قابل توجهی باشیم.

نمکی با بیان اینکه با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذیربط، نظارت‌ها به صورت دقیق اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما بر این است که تمامی کسب و کارها با دقت و به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 100081
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا