ارسال درگاه بانکی فیشینگ از سوی فروشندگان کالا

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  با توجه به افزایش بیماری کرونا در کشور بسیاری از شهروندان برای فروش کالا نو و دسته دوم خود از سایت‌های نیازمندی استفاده کرده و کلاهبرداران با سوءاستفاده از این موضوع با ارسال صفحات جعلی تمدید آگهی از آنان کلاهبرداری می‌کنند.


سودجویان با طراحی و بارگذاری لینک‌های جعلی تمدید آگهی و موارد مشابه، کاربران را برای ورود به صفحات جعلی پرداخت برای کلاهبرداری سوق می‌دهند. بنابراین لازم است قبل از پرداخت وجه حتی مبالغی بسیار اندک از اصلی بودن درگاه پرداخت و نشانی اینترنتی آن مطمئن شوید تا در دام درگاه های جعلی قرار نگیرید.

شهروندان با وجود هشدارهای پلیسی بازهم مورد سودجویی کلاهبرداران سایبری قرار می‌گیرند. پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از طریق ارسال صفحات جعلی پرداخت در فضای مجازی و ترفندهای مختلف کلاهبرداران سایبری در خریدهای مجازی هشدار داد و اینکه قبل از تماس و قرار ملاقات با فرد حتماً برای خرید کالا، ابتدا نام، شرکت سازنده و برخی اطلاعات دیگر در خصوص آن را از طریق جست‌وجو در اینترنت به دست آورده و از قیمت حدودی آن نیز مطلع شوید.

همچنین پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا باشد، بنابراین بهتر است هنگام خرید کالا اطمینان حاصل کنید که سرقتی نباشد.  قبل از انجام معامله و پرداخت هزینه، نیز ابتدا شماره تلفن و نشانی طرف معامله را بررسی کرده و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

وی افزود: لینک‌های ارسالی از سوی فروشنده احتمال دارد درگاه فیشینگ بانکی باشد پس قبل از واریز هرگونه وجهی از طریق این لینک‌ها مطمئن شوید که درگاه بانکی ارسالی فیشینگ نیست. اگر فروشنده کالا اطلاعات شخصی یا اطلاعات بانکی خود را ارائه کرد،‌ دلیل بر اعتماد کردن به ایشان نیست، ممکن است اطلاعات شخص دیگری را اعلام کرده باشد.

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 183362
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا