ارزهای دیجیتال شبکه پرداخت جهانی سوییف را به چالش می‌کشند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بانک مرکزی روسیه (سی‌بی‌آر) اعلام کرد که توسعه ارزهای دیجیتال می‌تواند سیستم پرداخت بانکی بین المللی سوییفت را به چالش بکشد و در نهایت می‌تواند آن را بی‌مصرف کند.


به گفته معاون اول رئیس بانک مرکزی، اولگا اسکوروبوگاتوا، در حال حاضر بیش از ۳۰ نظام مالی جهان روی ارزهای دیجیتال ملی خود کار می‌کنند. این مقام مسئول افزود، با توجه به سرعت توسعه این ارزها، چندین کشور ممکن است شکل جدید ارزها را طی ۵-۷ سال آینده راه‌اندازی کنند.

وی افزود: پس از این مرحله می‌توانیم به مسائل و مشکلات مربوط به یکپارچه‌سازی مستقیم این ارزها بپردازیم. در این حالت ممکن است استفاده از سوییفت دیگر ضرورتی نداشته باشد، زیرا نوع متفاوتی از تعامل فناوری به وجود خواهد آمد.

اسکوروبوگاتو در اوایل هفته جاری در یک نشست آنلاین گفت: با این حال، شبکه بانک جهانی ممکن است به یکی از بسترهای جدید ارزهای ملی تبدیل شود.

سیستم سوییفت پرداخت‌های فرامرزی بین ۱۱۰۰۰ مؤسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان را تسهیل می‌کند.با این حال، برخی از سیاستمداران غربی تهدید کرده‌اند که به عنوان بخشی از تحریم‌های گسترده، بانک‌های روسی را از شبکه جدا می‌کنند.

در پاسخ به این تهدیدها، روسیه شروع به کار روی یک گزینه جدید و یک شبکه پیام رسان مالی توسعه یافته در داخل کشور خود به نام اس‌پی‌اف‌اس کرده است.

ناظر مالی روسیه در حال حاضر روبل دیجیتال را توسعه می‌دهد. فرم جدید ارز روسیه که قرار است همراه با روبل نقدی و غیر نقدی وجود داشته باشد، قرار است به زودی در سال آینده در کریمه به صورت آزمایشی راه اندازی شود.

در اوایل امسال، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که روبل دیجیتال ممکن است برای نقل و انتقال پول بین‌المللی استفاده شود، اما این کار تنها پس از این میسر خواهد شد که همتایان جهانی آن هم ارز دیجیتالی ملی خود را ایجاد کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 161778
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا