ارجاع ۵۳۹ پرونده تخلف در عرضه و فروش کالا به تعزیرات

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «سید مجتبی سجادی» افزود: امسال و از ابتدای سال تاکنون، صرفنظر از پرونده هایی که توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها تشکیل شده است، تعداد ۵۳۹ پرونده با عناوین تخلفاتی مختلف از جمله گرانفروشی، اجرا نکردن تعهدات ارزی، عرضه خارج از شبکه و… توسط اداره کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت تشکیل و جهت صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ادامه داد: امسال و در ابتدای سال ۹۹ و با اوج گیری شیوع ویروس کرونا، نظارت و بازرسی‌های سازمان حمایت با محوریت تامین نیازهای بهداشتی شهروندان افزایش یافت که طی بررسی‌های صورت گرفته تعداد ۱۲ شرکت متخلف شناسایی و پرونده تخلفاتی آنها با ارزش ۱۴۶ میلیارد ریال به تعزیرات ارسال شد.

سجادی درباره معرفی ۴۶۹ شرکت فولادی فعال در بورس عنوان کرد: طبق تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، شرکت‌های فولادی که مواد اولیه خود را از بورس تهیه کرده‌اند می‌بایست ۷۵ درصد از تولیدات خود را در بورس کالا عرضه کنند که در این راستا و طبق اطلاعات واصله از بورس، تعداد ۴۶۹ شرکت از اجرای این مصوبات خودداری کرده‌اند که پرونده آنها با ارزش تقریبی ۱۵۱ هزار میلیارد ریال جهت رسیدگی و صدور رای به تعزیرات منعکس شده است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت افزود: از تعداد ۵۳۹ پرونده متشکله در سه ماهه اول سال جاری، ۴۱ مورد در خصوص اجرانکردن تعهدات ارزی دریافت کنندگان ارز رسمی به منظور واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی بوده که ارزش مجموع آن رقمی بالغ بر ۹۷ میلیون دلار برآورد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص گرانفروشی محصولاتی از قبیل لبنیات، ماکارونی، شکر، کاغذ و … تعداد ۱۷ پرونده تخلفاتی به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال و در ارتباط با  رعایت نکردن کف عرضه محصولات پتروشیمی تعداد دو پرونده با ارزش ۶۱۰۰ میلیارد ریال تشکیل شده است که با همکاری تعزیرات و اقدام‌های نظارتی مستمر این سازمان، از تداوم چنین تخلفاتی جلوگیری خواهد شد.

سجادی گفت:‌ عملکرد شرکت‌های واردات کننده برنج نیز مورد بررسی کارشناسان این سازمان قرار گرفته که تاکنون ۳۹ شرکت متخلف شناسایی و پرونده آنها با عنوان تخلفاتی عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی، توسط اداره کل امور حقوقی و تعزیرات در دست اقدام است و به زودی به مراجع رسیدگی کننده منعکس خواهد شد.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت افزود: پیگیری و نظارت سازمان حمایت و تشکیل پرونده های تخلفاتی گامی در جهت شفاف سازی و هدایت شرکت های متخلف به رعایت اصول و ضوابط قانونی است و نتیجه آن به مرور به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

وی با اشاره به آراء صادره از شعب بدوی تعزیرات حکومتی در خصوص تعهدات معوق شرکت خودروسازی آذویکو بیان داشت: در پی مراجعه و اعتراض شاکیان پرونده و در راستای صیانت از مطالبات به حق این افراد، سازمان حمایت اعتراض خود را نسبت به دادنامه های صادره درخصوص شکایات ۱۲۶۳ نفر از مشتریان این شرکت، اعلام کرد که امید است با بررسی مجدد شکایات مذکور توسط شعب تجدیدنظر تعزیرات حکومتی، این موضوع نیز به سرانجام مطلوب برسد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 120540
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا