ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازی عجولانه بود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه وزارت خانه لجستیک و راه و ترابری در همه دنیا یک وزارت خانه کلیدی و حیاتی محسوب می‌شود، گفت: اقتصاد یک کشور وابستگی بسیار زیادی به این وزارت خانه دارد به خصوص در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر اهمیت آن بیشتر نمایان می‌شود.


وی ادغام وزارت راه با مسکن و شهرسازی در بیش از یک دهه قبل را عجولانه دانست و اظهار کرد: هدف این بود که کارها تسهیل و در نیروی انسانی و ساختمان‌های اداری صرفه ‌جویی شود اما متأسفانه پس از ارزیابی‌ها، نه تنها کارها تسهیل نشده است، بلکه پیچیده تر از گذشته نیز شده‌ است.

عضو کمیسیون عمران مجلس از نادیده گرفته شدن مسکن و شهرسازی پس از ادغام با وزارت راه گفت و بیان کرد: در هشت سال گذشته شاهد عدم توجه به ساخت و ساز مسکن در شهرها و روستاها بوده‌ایم و در این زمینه عقب گرد داشته‌ایم. ایران یک کشور پهناور است و در حوزه‌های حمل و نقل و شهرسازی نیاز است دو وزارت خانه جداگانه داشته باشیم.

وی درباره جزئیات بیشتر طرح توضیح داد و عنوان کرد: هنوز طرح مذکور خام محسوب می‌شود و باید روی آن کار شود. اگر مجلس در صحن علنی اصل آن را بپذیرد، طرح مذکور به کمیسیون عمران باز می‌گردد و نیاز است با کارشناسان و مرکز پژوهش‌ها چکش کاری کند. اگر کمیسیون به نتیجه برسد که وزارت راه از وزارت مسکن و شهرسازی جدا شود، این اتفاق می‌افتد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 204727
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا