ادامه فعالیت بخش خصوصی با رعایت ایمنی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اصغر آهنی ها امروز یکشنبه افزود: اکثر واحدهای تولیدی سعی کردند به کمک تجهیزاتی همچون تب سنج کارگران را چک کنند و با ارایه ماسک و مواد ضدعفونی کننده فعالیت خود را ادامه دهند. 

وی تاکید کرد: خوابیدن چرخه تولید موجب آسیب واحدها می شود و بنابراین با حفظ آرامش و رعایت پروتکل های لازم ایمنی می توانیم فعالیت خود را ادامه دهیم. 

نماینده کارفرمایان درشورای عالی کار درباره جلسه آینده این شورا با موضوع تعیین دستمزد گفت: این هفته جلسه ای برگزار نمی شود، اما در هفته های آتی جلسات برگزار خواهد شد و تا پایان سال دستمزد کارگران تعیین می شود. 

وی درباره سبد معیشت چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومانی کارگران نیز گفت: این سبد را دست بالا و خارج از سیستم قبلی تعیین کردیم. 

آهنی ها با بیان اینکه سبد معیشت با سبد هزینه فرق می کند، گفت: سبد معیشت ۲ بخش هزینه اجتماعی (مسکن، درمان و اموزش) که مطابق مواد ۲۹، ۳۰ و ۳۱ قانون برعهده دولت است و بخش دیگر بحث دستمزد است. 

وی اضافه کرد: امروز در تمام دنیا پرداخت دستمزد براساس ارزش آفرینی تعیین می شود، اما در قانون کارخلاهای زیادی در این زمینه وجود دارد و دولت به عنوان بازوی حمایتی باید کمک کند. 

نماینده کارفرمایان گفت: پرداخت دستمزد باید متناسب با درآمد واحدها باشد و با توجه به اینکه ۹۰ درصد اشتغال کشور در واحدهای کوچک است که هزینه بالایی دارند، توان پرداخت ندارند و قانون در این واحدها اجرا نمی شود. 

وی تصریح کرد: قرار است با توجه به شرایط رکود تورمی و مازاد تولید واحدهای تولیدی باید ضلع سوم که دولت است حمایتهای لازم را انجام دهد تا شرایط بهبود یابد . 

آهنی ها افزود: امروز ۳۰ درصد پرداختی کارفرمایان بابت بیمه است و باید هزینه درمان بپردازند و این در هیچ‌کجای دنیا معمول نیست و کارفرمایان نمی توانند وظیفه دولت را انجام دهند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 91747
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا