اخذ هر مبلغی برای تشخیص و درمان کرونا تخلف است

به گزارش جهان صنعت نیوز:هزینه‌های تشخیص  ویروس کرونا هم این روزها دستمایه خوبی برای بازار داغ شایعات شده همه در اظطراب مبتلا شدن با مراجعه به مراکز درمانی و جویا شدن از هزینه آزمایشات نگران سلامتی خود و اطرافیانشان هستند. دهان به دهان شدن هزینه انجام آزمایشات به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان و بدون پوشش بیمه‌ها ما را بر آن داشت تا به سراغ مدیر مرکز پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت و  نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان گیلان برای مدیریت بیماری کرونا در این استان برویم.مهدی شادنوش با تکذیب این شایعه به جهان صنعت نیوز گفت: تست کرونا ویروس و انجام آزمایشات هیچ هزینه‌ای برای مبتلایان ندارد.


  وی ادامه داد: انجام تمامی آزمایشات تشخیص کرونا ویروس در بیمارستانها رایگان است و افرادی که مبتلا باشند طی درمان نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارند، بنابر دستور وزارت بهداشت حتی کسانی که بیمه دارند هزینه‌ای در طول درمان پرداخت نمی‌کنند و بیمارستان‌ها موظفند بدون دریافت هزینه از بیماران اورژانسی خدمات اولیه را ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه این آزمایش‌ها فقط از افراد مشکوک و دارای علایم گرفته می‌شود افزود:اینگونه نیست که مراکز خصوصی مجاز به انجام این آزمایشات باشند فقط مراکز دولتی خاص که به مردم معرفی می‌شوند می توانند این آزمایشات را انجام دهند.

شادنوش با اشاره به مراجعه افرادی که سرماخوردگی ساده دارند گفت: مردم توجه داشته باشند اگر پزشک تشخیص سرماخوردگی ساده می‌دهد اطمینان کنید و با اصرار به انجام آزمایش نداشته باشند ،ابتلا به کرونا ویروس مشخصاتی دارد که پزشکان تشخیص می‌دهد.

 مدیر مرکز پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تست از کسانی که مشکوک به بیماری و یا مبتلا شده‌اند گرفته می‌شود به همین دلیل از آنهایی که مشکوک نیستند و نیاز به بستری ندارند تستی گرفته نمی‌شود و در صورت آنجام آزمایش فرد مشکوک را قبل از آماده شدن جواب تست بستری کرده و تحت نظارت قرار می‌گیرد.

 وی با اشاره به رایگان بودن این آزمایشات توسط بیمارستانهای مجاز گفت: هزینه تست و درمان بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی دولتی رایگان است ،مردم برای انجام آزمایشها به مراکز خصوصی مراجعه نکنند چرا که آن مراکز تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص  ویروس کرونا را در اختیار ندارند

در این راستا نمکی وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است نخستین بار در جهان با ۳۰۰ هزار اکیپ مجهز در سراسر کشور از فردا به تک‌تک خانه‌ها مراجعه و بیماری کرونا را ریشه‌کن می‌کند.در همین رابطه رئیس روابط عمومی انستیتو پاستور ایران گفته: با دریافت ۵۲ هزار و ۸۰۰ کیت اهدایی از سوی سازمان جهانی بهداشت  و ۱۵ هزار کیت اهدایی از سوی دولت چین ظرفیت تشخیصی کشور برای بیماری کرونا افزایش یافته است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 91934
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا