اخذ ضمانت نامه بانکی برای استفاده از وام دولتی روسیه

 به گزارش جهان صنعت نیوز: «رضا اردکانیان» در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازوکاری صنعت آب و برق در محل وزارت نیرو  و در جمع خبرنگاران افزود: نیروگاه سیریک در منطقه ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ مگاوات می بایست ساخته شود.

وی توضیح داد: این نیروگاه به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب  و جنوب شرق کشور از اهمیت بالایی برخودار است و از چند سال پیش با هماهنگی های بعمل آمده جزو طرح هایی قرار گرفت که در لیست استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه بود.

وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: منابع مالی لازم برای احداث نیروگاه یک هزار و ۴۰۰ مگاواتی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو است .

اردکانیان گفت: سال ۱۳۹۵براساس قرارداد تجاری که آن زمان آماده شده بود، اقدام هایی برای شروع این پروژه انجام گرفت، اما به دلیل برخورد با مشکلات و موانع متعدد اداری، مالی و نظایر آن از شهریور۹۷ که مسوولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه به این وزارتخانه واگذار شد، این طرح هم در کنار سایر طرح ها برای استفاده از وام دولتی روسیه دراولویت قرارگرفت.

وی توضیح داد: نحو جلو رفتن کار به گونه ای بود که همکاران ما در روسیه تلاش داشتند این طرح زودتر به نتیجه برسدو اجرایی شود تا از مسیر آن سایر طرح ها هم بعد از آن به مرحله اجرا برسد.

وزیر نیرو افزود: این پروژه امروز ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه برای اجرای آن را دریافت کرده و بقیه آن هم طبق قرار داد مربوط به آن توسط خود بانک تامین خواهد شد.

اردکانیان گفت: انتظار می رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کارهای اجرایی این پروژه آغاز شود .

وی گفت: پروژه نیروگاه یک هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک با وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی فدراسیون روسیه در مرحله اجرا قرار دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 174667
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا