اختلال ارتباطات مخابراتی در صورت تداوم قطعی برق در گیلان

به گزارش جهان صنعت نیوزروز گذشته به دلیل بارش برف در استان‌های مختلف، برق در استان گیلان قطع شد. به واسطه آن برخی از سایت‌های تلفن همراه که در استان‌ گیلان به ارائه خدمات مشغول بودند و ارتباطات را در این منطقه متصل نگه می‌داشتند نیز قطع شدند.


«مهرداد ترابیان» مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات که شب گذشته اعلام کرده بود با اتصال برق، مشکل ارتباطات برطرف می‌شود، امروز گفت: نزدیک ۳۰۰ سایت تلفن همراه در استان گیلان قطع شده است که تا کنون توانسته‌ایم ۱۰۰ را با کمک ژنراتور وسل کنیم.

وی اضافه کرد: عمده مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم، قطعی برق است. امروز قول داده‌اند تا ظهر برق متصل شود اما نگرانی ما از این است که با توجه به کمبود گازوئیل، سوخت ژنراتورهایی که برای سایت‌های تلفن همراه فرستاده‌ایم تمام شود و دوباره شاهد قطعی اتصال تلفن همراه و ثابت در برخی از مناطق استان باشیم. ژنراتورهایی که به مناطق مختلف فرستاده‌ایم تا عصر دوام می‌آورند اما پس از آن اگر قطعی برق ادامه پیدا کند با بحران ارتباطی مواجه خواهیم شد.

وی در خصوص استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای گفت: ما در مواقعی از این امکان استفاده می‌کنیم که مشکل مخابراتی داشته باشیم اما اکنون مشکل عمده ما مربوط به برق است. 

وزیر ارتباطات شب گذشته درباره وضعیت ارتباطی در استان گیلان از اعزام اکیپ‌های امدادی به تجهیزات از ۴ استان مختلف به گیلان خبر داد و نوشت: برف شدید گیلان، باعث قطع وسیع برق و جاده‌های استان شده که در نتیجه ارتباطات تلفن و اینترنت گیلان نیز مختل شده است. امیدوارم تا شب بتوانند بخشی از ارتباطات را بازیابی کنند.

به گفته وزیر ارتباطات در مناطقی مانند ماسوله، لنگرود، لاهیجان، کومله، شلمان، رحیم آباد، خشکبیجار، آستانه اشرفیه و املش ارتباطات همراه تقریبا قطع است.

ترابیان اعلام کرد از این مناطق اکنون، منطقه ارتباطات در منطقه املش وصل شده است و تلاش برای برقراری ارتباط در مناطق دیگر همچنان ادامه دارد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 88487
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا