اختصاص ۴۰ درصد نهاده‌ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در ستاد تنظیم بازار، درخواست انجمن کارخانه های تولیدی خوراک دام و طیور آبزیان، مبنی بر بلا استفاده ماندن کارخانه های خوراک دام به دلیل تامین نشدن نهاده‌های دامی و مواد اولیه و همچنین پیشنهاد اختصاص درصدی از نهاده‌های دامی (ذرت و کنجاله) به کارخانه های تولیدی خوراک دام و طیور و واگذاری مسوولیت توزیع به آنها، تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم های لازم اتخاذ شد.


مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی پس از اصلاحات لازم در سامانه بازارگاه و ایجاد امکان خرید و فروش برای این کارخانجات در سامانه، مقدمات لازم را برای انجام درخواست انجمن فراهم کند. 

علاوه براین وزارت جهاد کشاورزی برنامه زمانبندی پیاده‌سازی و اجرای طرح اختصاص ۴۰ درصد نهاده‌ها به کارخانه های تولیدی خوراک‌دام و طیور تا ابتدای سال آینده را تهیه و به جلسات آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه خواهد کرد. 

پیش از این رییس هیات مدیره کانون انجمن صنفی گاوداران ایران گفت : امروز نزدیک به ۳۵ درصد نهاده‌های دامی با نرخ‌های مصوب به دست تولیدکنندگان و دامداران می‌رسد و مابقی از بازار آزاد تهیه می‌شود. همچنین تولیدکنندگان بیش از ۶۵ درصد نهاده‌های مورد نیاز خوراک دام را از بازار آزاد با قیمت‌های چند برابری تامین می‌کنند که در افزایش هزینه‌های تولید تاثیر منفی دارد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 155416
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا