اختصاص پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن بازنشستگان

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «علی ربیعی» روز چهارشنبه درحاشیه جلسه هیات وزیران با اشاره به مصوبات امروز دولت گفت: در جلسه امروز هیات وزیران، ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۴۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی کشوری و لشکری اختصاص داد.
وی سود این تسهیلات را در تهران ۹ درصد، در مراکز استان‌ها ۷ درصد و در سایر مناطق ۴ درصد عنوان کرد و گفت: بازنشستگانی که بیش از ۵ سال از بازنشستگی‌شان گذشته باشد و فاقد مسکن باشند، مشمول این وام قرار خواهند گرفت.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: سقف این تسهیلات در تهران۵۰ میلیون تومان و در سایر استان‌ها ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.
به گفته ربیعی این ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک مسکن خواهد بود و برای خرید و ساخت در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت.
سخنگوی دولت تصمیم مهم دیگر امروز هیات وزیران را در ارتباط با مناطق مرزی عنوان کرد و گفت: در این جلسه درباره مناطق مرزی کردستان و آذربایجان غربی بحث و تصمیم گرفته شد جاذبه‌های مسائلی مانند کولبری و یا جاذبه هایی که در شرق کشور به اشکال دیگری هست، را به سمت بازارچه های مرزی سوق دهیم.
وی با بیان اینکه قرار شد، ثبت آماری جایگزین ثبت سفارش شود، اظهارداشت: کالا به طور کامل در بازارچه‌ها با سهولت بیشتر وارد خواهد شد و نوع و میزان اقلام هم به سمت اقلامی که سودآوری بیشتری داشته باشد، گسترش پیدا می‌کند.
ربیعی اظهارداشت: (پیش از این) برای مناطق مرزی ۱۰۰ قلم کالا در نظر گرفته شده بود که در جلسه امروز قرار شد اقلام جدیدی اضافه شود که تصمیم گیری درباره حدود و میزان اقلامی که از هر بازارچه وارد می شود، توسط کمیته ای اعلام خواهد شد.
 ادامه دارد

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 75375
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا