اختصاص سهام عدالت به تمامی ثبت نام شدگان و دارندگان کارت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بهمن عبدالهی در مورد اینکه حدود ۲ میلیون نفر سهامدار عدالت با داشتن کارت پرس‌شده سهام عدالت، اما در سامانه سهام عدالت به عنوان سهامدار شناخته نمی‌شوند، اظهار داشت: بین ۱.۸ تا ۲ میلیون نفر دارای کارت سهام عدالت هستند و به نظر ما اینها صاحب حق هستند. مجلس شورای اسلامی هم از طریق کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌کند تا استیفای حقوق این افراد صورت گیرد، اما واقعیت این است که برخی مدیران سازمان خصوصی‌سازی معتقدند بنگاه‌های آماده برای واگذاری به افراد جدید وجود ندارد و فقط به اندازه تعداد سهامداران موجود، سهام وجود دارد، در حالی که ما چنین اعتقادی نداریم، زیرا برخی از بنگاه‌ها از شمول سهام عدالت خارج شده و به مالکیت دولت برگشت. بنابراین نمایندگان مجلس دنبال این هستند، سهام عدالت به تمامی ثبت‌نام شدگان و دارندگان کارت اختصاص یابد.


رئیس اتاق تعاون ایران گفت: بحث دیگر این است که کسانی که روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، به نظر ما باید فرصت داشته باشند که روش مدیریت خود را تغییر دهند، چون برخی از دست‌اندرکاران، مردم را تشویق می‌کردند که روش مستقیم را انتخاب کنند، در حالی که باید این فرصت فراهم شود به حالت غیرمستقیم برگردند، اما سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید حساب‌های سهام عدالت باید بسته شود و امکان برگشت از روش مدیریت سهام عدالت وجود ندارد.

۳۰ درصد دوم سهام عدالت عید غدیر آزاد می‌شود

عبداللهی افزود: بر اساس اعلام رئیس‌جمهور تاکنون ۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده، ۳۰ درصد دیگر در عید غدیر آزاد می‌شود و ۳۰ درصد بقیه و کل سهام عدالت تا آخر سال برای دارندگان آن آزاد می‌شود.

وی همچنین گفت: در سبد سهام عدالت ابتدا ۶۰ شرکت وجود داشت که بعداً ۱۱ شرکت آن خارج شد، در حال حاضر ۴۹ شرکت مانده‌اند که ۳۶ شرکت آن بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی است و به نظر من از محل سهام موجود ۱۱ شرکت برگشت خورده به دولت می‌توان سهام عدالت سایر متقاضیان و ۲ میلیون نفر دارای کارت سهام عدالت را پرداخت کرد، زیرا آنها با داشتن کارت سهام عدالت صاحب حق هستند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمهپیشنهاد ویژه
شناسه : 126606
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا