احداث نخستین توربین بادی ۲۵۰ کیلوواتی در کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علی شب نورد گفت: در حال حاضر با وجود مشکلات موجود، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و انشعابی (کیلوواتی) مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی قرار گرفته است به‌طوری‌که درصد توسعه این دسته از نیروگاه‌های تجدیدپذیر نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.


مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه ساتبا ادامه داد: در دو ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۹ مجموعاً ۱۱۹ واحد نیروگاهی انشعابی به ظرفیت ۲ مگاوات به شبکه سراسری برق افزوده شده است که با این رقم، در حال حاضر تعداد ۴۶۵۱ مولد خانگی محدود به ظرفیت انشعاب با مجموع ظرفیت ۵۵ مگاوات در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ظرفیت اضافه‌شده به میزان ۴۵۰ کیلووات در حوزه فعالیت شرکت توزیع نیروی شهرستان مشهد است، افزود: در این دوره برای نخستین بار در کشور یک توربین بادی به‌عنوان مولد انشعابی در مقیاس ۲۵۰ کیلووات که تماماً توسط متخصصان داخلی کشور ساخته شده در منطقه بینالود احداث و به شبکه توزیع برق کشور افزوده شده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آمار توسعه مولدهای انشعابی در دو ماهه منتهی به دی‌ماه ۱۳۹۹ در سایر نقاط کشور، جایگاه‌های بعدی را متعلق به شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان با ۳۸ نیروگاه انشعابی و مجموع ظرفیت ۶۳۸ کیلووات و همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با ۶ نیروگاه توسعه‌یافته به ظرفیت تجمیعی ۲۲۵ کیلووات دانست.

به گفته شب نورد در جایگاه‌های بعدی نیز شرکت توزیع نیروی برق فارس، شیراز و خراسان شمالی قرار دارند که هر یک با احداث ۱۷۰ کیلووات مولد خورشیدی انشعابی، ظرفیت تولید شبکه سراسری برق کشور را افزایش داده‌اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 161747
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا