احتمال وقوع سیلاب با بارش‌ روزها آینده قطعی نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز: «سیف الله آقابیگی» افزود: پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش به شکل برف از فردا ( سی ام بهمن) در برخی از مناطق کشور است و براین اساس اقدام های لازم برای روبرو شدن با شرایط برفی در شرکت های آب و فاضلاب این مناطق به عمل آمده است.


وی افزود: براساس پیش بینی ها بارش به شکل برف اعلام شده، اما به مدیران بخش آب تاکید شده که آمادگی لازم برای روبرو شدن با هر شرایطی را داشته باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: چنانچه شرایط آب و هوایی تغییراتی داشته باشد، عصر امروز جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران تشکیل خواهد شد و چنانچه پیش بینی شرایطی حادتری باشد، اطلاع رسانی عمومی برای آمادگی شهروندان انجام خواهد گرفت.

آقابیگی اضافه کرد: اکنون لحظه به لحظه شرایط جوی از سوی سامانه های پیش بینی این شرکت درحال پایش شدن است تا در صورت وقوع شرایط اضطراری آمادگی لازم فراهم شود.

همچنین کارشناس سازمان هواشناسی گفته است : فردا (چهارشنبه ۳۰ بهمن) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در مناطقی از جنوب غرب رگبار و رعد و برق به همراه خواهد داشت.

«امین حسین نقشینه» افزود: امروز در برخی نقاط شمال شرق و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران و در مناطقی از جنوب غرب بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود. 

وی اضافه کرد: پنجشنبه هم بر شدت فعالیت این سامانه افزوده شده و گستره آن نیمه غربی و نوار شمالی کشور و همچنین دامنه‌های البرز را فرا می‌گیرد، در این روزها در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمالی و همچنین غرب کشور بارش شدید برف و باران خواهند داشت.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 89604
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا