احتمال اصلاح شاخص بورس در بازار سرمایه

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۵ دی ماه) به عدد ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۱۳ درصد رشد داشت.


ارزش بورس تهران در هفته‌ای که گذشت ۱۴ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته ۱۱ درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده چهار هزار و ۳۸۴ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افزایش ۱۰ درصدی همراه شد.

امیرعلی امیرباقری امروز (شنبه) به روند معاملات بورس در هفته ای که گذشت اشاره کرد و افزود: بعد از ترور سردار سپهبد سلیمانی بازار شاهد یک رفتار ریزشی و بیش واکنشی از سوی سرمایه گذاران نسبت به این اتفاق سیاسی بود.

وی افزود: بعد از رسیدن قیمت‌ها و شاخص هم وزن به سط,ح حمایتی قوی و همچنین به دلیل پاسخ قاطع ایران به آمریکا شاهد بازگشت بازار سرمایه به سمت صعود بودیم.

امیر باقری با بیان اینکه در همه روزهای هفته‌ گذشته شاهد رشد مداوم در بازار سرمایه بودیم، گفت: این رشد به دلیل هدایت نقدینگی سرگردان جامعه به بازار سرمایه و کمرنگ شدن ریسک‌های  سیاسی و ریسک کل بر بدنه بازار سرمایه به دست آوردیم.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر اینکه نکته کنونی که مورد توجه بازار قرار گرفته افزایش P/E بازار به دلیل هجوم نقدینگی سرگردان به سمت بازار سرمایه است، افزود: با توجه به اینکه برخی از نمادها در حال فاصله گرفتن از ارزش ذاتی خود هستند؛ بنابراین دراین ارتباط باید احتیاط را رعایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بورس در این زمینه با ارسال پیامک‌های آگاه سازی توجه سرمایه‌گذاران را به تنوع سرمایه‌گذاری به صورت سبد یا صندوق‌های سرمایه گذاری جلب کرده به همین دلیل از سرمایه‌گذاران انتظار می‌رود تا با توجه بیشتری به انتخاب نمادها بپردازند و برای سرمایه گذاری بر روی نمادها جانب احتیاط را رعایت کنند.

امیرباقری با تاکید بر اینکه جریان نقدینگی به سمت بازار سرمایه را عامل رشد بسیاری از سهم‌ها دانست و گفت: رشد کنونی شاخص بورس نمی‌تواند تا ابد ادامه‌دار باشد و احتمال اینکه ایجاد اصلاح در بازار وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود ضمن انتخاب سهام‌های کارشناسی شده برای سرمایه گذاری، منابع مالی و اعتباری خود را مدیریت کنند تا در صورت اصلاح بازار متضرر نشوند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 83348
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا