آیین‌نامه پرداخت وام ۷۵ هزار میلیاردی به کسب و کارها در حال تدوین است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  رضا رحمانی در خصوص تولید و تامین کالاهای بهداشتی مرتبط با کرونا افزود: طبیعتا روند عادی تولیدات بهداشتی که نیاز کشور را به طور کامل پوشش می داد با شیوع این بیماری با شوک تقاضا مواجه شده و با این وجود، همه واحدهای فعال در این زمینه، با یک رویکرد قابل تقدیر پای کار آمدند و فقط تولید مواد ضدعفونی کننده در مقایسه با اول اسفند ۱۳۹۸ بیش از هشت برابر افزایش داشته است.


وی اضافه کرد: اقلامی مثل ماسک سه لایه، در بخش تولیدات صنعتی چهار برابر رشد تولید داشته و علاوه بر این در حوزه اصناف نیز ظرفیت های خوبی در تولید این کالا ایجاد شده و به تامین نیاز کشور کمک می کند.

رحمانی ادامه داد: این در حالی است که مردم شریف و وظیفه شناس کشورمان در نقاط مختلف در این عرصه ورود کرده و به تولیدات موجود کمک کرده اند و همچنین در موارد متعددی واحدهای صنعتی با تغییر خطوط تولید، برای تولید ضدعفونی‌کننده ها فعال شده اند و این امکان با هماهنگی های انجام شده میان وزارت صمت و بهداشت با تسریع در صدور مجوزهای لازم و فرآهم کردن تسهیلاتی متناسب صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی و برای تامین حداکثری نیازهای مردم در مواردی هم که نیاز به واردات بوده، اقدام شده و ادامه هم دارد و همین‌طور اگر نیاز به محدودیت و ممنوعیت صادرات در مواردی بوده، اعمال شده است.

وزیر صمت در خصوص اعطای تسهیلات حمایتی به واحدها و کسب و کارها گفت: طبعاً بعد از شیوع کرونا برخی کسب و کارها دچار آسیب هایی شدند. در همین راستا دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ بهره ۱۲ درصد مصوب کرده و آیین نامه آن در حال تدوین است و شامل اصناف و واحدهایی در این حوزه است که آسیب دیدند یا در سایر حوزه ها مثل شرکت های حمل و نقل، مسافری و هتل ها نیز می شود.

وی افزود: البته مصوبه‌ای نیز برای استمهال بدهی این واحدها گذرانده شده که شامل شرکتهای خدمات رسان و بیمه نیز می شود و تمام تلاش دولت این است که با جمع‌بندی همه موارد به کمک بخشهای آسیب دیده بیاید و در جلسه امروز نیز آقای رئیس جمهور اعلام کردند ۱۰ میلیارد دلار برای کار اختصاص یافته و همچنین علاوه بر ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعلامی، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز در این زمینه مد نظر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به نظرم همه تلاش دولت این است که علیرغم همه مضایق موجود حمایت های لازم را از کسب و کارها داشته باشد تا سریعتر به روند عادی تولیدات و فعالیت خود بازگردند.

رحمانی اضافه کرد: مهم این است که در شرایط حاضر همه در کنار یکدیگر به حل مشکلات و عبور از این وضعیت کمک کنیم تا هر چه سریعتر رونق به کسب و کارها و واحدهای تولیدی ما برگردد.

 

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 97531
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا