آیا نجفی اعدام می‎شود؟

جهان صنعت نیوز|  محمود علیزاده طباطبایی از وکلای برجسته پروندههای قضایی درباره اینکه آیا برای نجفی حکم اعدام صادر میشود، تصریح کرد: از نظر من بدون شک برای نجفی حکم اعدام صادر نمیشود اما بنده اطلاع دقیقی از نحوه و علت اینکه چرا این موضوع رخ داده است اطلاع ندارم.

وی درباره اینکه محمدعلی نجفی با چه حکمی امکان حمل سلاح را داشته است، اظهار کرد: در کشور ما بسیاری از مقامات و مسئولیت دارای سلاح هستند و این روند از طریق تایید کمیتهای در سازمان قضایی نیروهای مسلح صورت می‏گیرد و در واقع به خیلی از افراد از این طریق مجوز حمل سلاح داده میشود و این قاعده درباره نجفی نیز صدق میکند و وی بدون شک مجوز حمل سلاح داشته است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: طبق مفاد قانونی قتل یک جرم خصوصی است و در صورتی که اولیای دم رضایت دهند فردی که مرتکب چنین جرمی شده است حبس محدودی را سپری میکند ولی بعد آزاد میشود البته درباره خانم میترا استاد باید بگویم که وی یک فرزند پسر بزرگ دارد که میتواند درباره نحوه تعیین مجازات قاتل تصمیم بگیرد.

طباطبایی تاکید کرد: آنطور که بنده از نزدیکان وی سوال کردم نجفی پیش از اعتراف برای مشورت به قم سفر کرده است و بعد از آن با حضور در اداره آگاهی شاپور به قتل همسر خود اعتراف کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده نجفی ماهیت سیاسی دارد گفت: این پرونده به هیچ وجه سیاسی نیست و تنها به دلایل شخصی و خانوادگی صورت گرفته است.

این حقوقدان درباره اینکه آیا پذیرش وکالت نجفی به وی پیشنهاد شده است اظهار کرد: فعلا تماس و مراجعهای در این راستا با بنده صورت نگرفته است.

 

عمومی
شناسه : 22413
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا