آمریکا برای مشارکت در تحقیقات سقوط هواپیما اعلام آمادگی کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: بر اساس گزارش رویترز، انجمن ایمنی حمل و نقل آمریکا در بیانیه ای از اعزام نماینده معتبر خود به منظور مشارکت در بررسی و تحقیقات سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراینی در تهران خبر داده است.

البته هنوز معلوم نیست که نماینده ستاد ملی ایمنی حمل و نقل در ایالات متحده آمریکا می تواند با توجه به تحریم های واشنگتن علیه تهران در پروژه مشارکت در این تحقیقات همکاری کند یا خیر.

این ستاد در پاسخ به درخواست رسمی ایران که توسط فرهاد پرورش، نماینده ایران در سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) بیان شده بود، اعلام کرده که این درخواست را پذیرفته و آماده هر نوع همکاری در زمینه روشن شدن علل و نحوه حادثه سقوط مرگبار این هواپیما خواهد بود.

صبح چهارشنبه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین تنها دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ نفر مسافر و خدمه پروازی آن در این حادثه جان باختند. این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال (Ukraine International)  بوده است، قرار بوده در ساعت  ۵:۱۵ به مقصد پایتخت اوکراین پرواز کند که با تاخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ پرواز کرده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 81408
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا