آمادگی سازمان بنادر برای پرداخت وام خرید کشتی

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «فرهاد منتصر کوهساری» در گردهمایی معاونان امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره اقدمات  این سازمان برای «کاهش ماندگاری کالا در بنادر کشور»،تصریح کرد: با هماهنگی ارگان‌هایی چون گمرک، قرنطینه و موسسه‌های استاندارد و غیره، شاهد کاهش و خروج بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر هستیم.


وی گفت: در راستای توسعه صادرات مواد معدنی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های تجاری کشور در این بخش، تخفیفات ویژه‌ای برای صادرکنندگان این گونه کالاها در نظر گرفته شده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از « تخفیفات ویژه و بیش از ۵۰ درصدی در بخش‌های کانتینر صادراتی ، کانتینر ترانزیتی و ترانشیپ» خبر داد و افزود: برای شناورهای زیر هزار تن مثل لنج‌ها نیز تخفیفات ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد تا در این شرایط سخت تحریم و کرونا بتوانیم از این قشر آسیب‌پذیر جامعه نیز حمایت کرده باشیم.

کوهساری در ادامه از تشویق و ترغیب ترمینال اپراتورهای کشور برای حضور و فعالیت در بنادر منطقه خبر داد و  اظهارداشت: لازم است در این شرایط و برای عبور کم خطر از تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از انتشار بیماری کووید ۱۹، کشتیرانی‌ها نیز برای توسعه صعنت کشتیرانی، از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این بخش استفاده کنند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، احترام و تعامل سازنده با مشتریان و مشتری مداری را یکی از رویکردهای جدی سازمان بنادر برشمرد و خاطر نشان کرد: با شناسایی چالش‌ها، قراردادهای سازمان بنادر با بخش خصوصی مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا در یک فضای برد برد و اقتصادی همکاری‌های سازمان بنادر و بخش‌های خصوصی تداوم پیدا کند.

وی با توجه به مشکلات و محدودیت‌های کشور ترکمنستان برای عبور کامیون‌های ترانزیتی ایران از راه خشکی در این کشور، خاطرنشان کرد: بهتر است این کالاها را به وسیله کشتی‌های رو رو و از طریق بنادر نوشهر، انزلی، امیرآباد و آستارا در دریای خزر به کشورهای قیرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان صادر و ترانزیت کنیم؛ با این شیوه قیمت تمام شده کالا کاهش می‌یابد و  در زمان کوتاه‌تری کالا  به مقصد می‌رسد.

کوهساری در ادامه از آمادگی سازمان بنادر برای «اعطای وام خرید کشتی به خریداران کشتی‌های رو رو تا ۸۰ درصد» خبر داد و گفت: این سازمان برای رونق گردشگری دریایی در بنادر شمال کشور، آمادگی دارد تا صددرصد شناورهای تفریحی وام بدهد.

به گفته کوهساری، رعایت ایمنی کالاهای ورودی و خروجی از بنادر از دیگر مسائلی است که در این گردهمایی بر آن تأکید ویژه شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 129975
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا