آمادگی ایران برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی در مقابله با کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مخاطب نامه‌هایی که معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ارسال کرده، بانک جهانی (WB)، بانک توسعه اسلامی(IDB)، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) و صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) هستند.

در این نامه‌ها ضمن اشاره به طراحی برنامه‌های کمک فوری به کشورها برای مقابله با ویروس کرونا از سوی بانک‌های توسعه‌ای به‌ویژه بانک جهانی، با توجه به مسوولیت اجتماعی-بین‌المللی آن‌ها و عضویت ج.ا.ایران در این نهادها، تأکید شده است: انتظار می‌رود نهادهای فوق ایران را که در منطقه غرب آسیا بیش از سایر کشورها تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است، با فوریت از کمک‌های خود بهره‌مند سازند. 

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی در این اطلاعیه آورده است: این اقدام دولت جمهوری اسلامی در راستای سلسله اقدامات جامع و همه جانبه برای تجهیز منابع داخلی و خارجی برای شکست کرونا صورت گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: مخاطب نامه‌های سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران روسای بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی، بانک توسعه زیر بنایی آسیایی و مدیرکل صندوق اوپک (افید)، در تاریخ چهارده اسفند ماه ۱۳۹۸ بوده است.

همچنین در این گزارش آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی کماکان از کلیه ابزارهایی که در اختیار دارد، در راستای حمایت و پشتیبانی از مردم عزیز در مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده خواهد کرد.

تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 94368
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا