آمادگی انجام سفرهای نوروزی ریلی، جاده ای و هوایی را داریم

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری در حال تهیه و آماده سازی مقدمات مربوط به سفرهای نوروزی هستند، اما در اجرا، تابع مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.


وی اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در صورت مجاز بودن سفرها در ایام نوروز، مردم بیش از گذشته از وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنند و به همین دلیل، از هم اکنون آمادگی انجام سفرهای نوروزی را در دستگاه‌های تابعه ایجاد کرده ایم.

اسلامی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا متولی اعلام مجاز بودن یا نبودن سفرها در ایام تعطیلات نوروزی هستند و ما آمادگی کامل داریم در تعامل و همکاری با این دستگاه‌ها، مصوبات ستاد را اجرا کنیم، اما نباید به دلیل احتمال لغو سفرهای نوروزی، دستگاه‌های اجرایی وابسته آمادگی این امر را نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نوسازی روکش آسفالت، خط کشی و نصب علائم هشدار دهنده بویژه در نقاط حادثه خیز و پر خطر از اولویت‌های طرح‌های نوروزی سازمان راهداری است.

وی همچنین در خصوص رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای گفت: با همکاری پلیس راه نیروی انتظامی ۲۵۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور شناسایی شد که ۲۰۰ نقطه آن حذف و اصلاح شده است و برای رفع دیگر نقاط حادثه خیز در حال فعالیت هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بیشتر نقاط حادثه خیز باقی مانده از نوعی هستند که نیازمند ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح هستند و در نزدیکی شهرها واقع شده اند که قرار است ضمن اقدام به آشکار سازی این نقاط، هرچقدر که در تأمین مالی پروژه‌ها موفق بودیم و توانستیم اعتبار جذب کنیم، این تقاطع‌های غیر هم‌سطح را هم احداث کنیم.

اسلامی ادامه داد: با این وجود همچنان سهم عوامل انسانی در تصادفات بالای ۸۰ درصد است و عواملی، چون بی توجهی به روبرو یا خواب آلودگی راننده جز عواملی هستند که بیشترین تصادفات منجر به تلفات را رقم می‌زنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 172389
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا