آماده باش ۲ بیمارستان در تهران برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز: مراکز درمانی و آزمایشگاهی ما در آمادگی کامل هستند در آستانه سال نو چینی، نوع تازه‌ای از ویروس «کرونا» در شهر «ووهان چین» با همه گیری در انسان شیوع پیدا کرد، چیزی که قبل از آن دیده نشده بود. این ویروس تازه وارد که حالا به یک غول ترسناک برای همه دنیا تبدیل شده، تا به حال شماری را به کام مرگ کشانده و موارد مشکوک مبتلا به این بیماری در بسیاری از کشورهای جهان مشاهده شده است. روز گذشته دکتر «کیانوش جهانپور» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات بهداشت در توئیتی از نزدیک شدن ویروس کرونا به مرزهای ایران خبر داد و از مردم خواست از سفرهای غیر ضروری به چین و تایلند پرهیز کنند.


«کیانوش جهانپور»  با اشاره به اینکه مراکز بهداشتی کشور آمادگی کامل دارند تا موارد مشکوک به ویروس کرونا را پذیرش کنند و نمونه‌های آزمایشگاهی را به آزمایشگاه مرجع ارجاع بدهند گفت: «ساختار آزمایشگاهی ما در این مورد آمادگی کامل دارند که هر نمونه مشکوک که برای آن‌ها ارسال می‌شود در اسرع وقت پیگیری و نتیجه را اعلام کنند. همچنین ساختار درمانی و بیمارستان‌های ما که بخش عفونی ایزوله منفی دارند آماده پذیرش موارد احتمالی که نیاز به مراقبت داشته باشند، را دارند.

در شهر تهران بیمارستان شهدای یافت آباد به عنوان بیمارستان معین تعیین شده است. «جهانپور» در ادامه با تاکید اینکه ما در مبادی ورودی کشور از جمله بنادر، فرودگاهها، مسیرهای جاده‌ای مراقبت سندرمیک برای کاهش شیوع و انتشار این ویروس را داریم اظهار داشت: «اما با این وجود احتمال ورود ویروس نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا وجود دارد و ما نمی‌توانیم مانع قطعی برای ورود این ویروس داشته باشیم. اما با مراقبت‌های بهداشت فردی، پرهیز از درآغوش گرفتن افرادی که علایمی شبیه سرماخوردگی را دارند و دست ندادن و در آغوش نگرفتن مسافرانی که از کشورهای درگیر این بیماری به کشور وارد می‌شوند و همچنین شستشوی مداوم دست‌ها با شوینده‌ها و مواد ضدعفونی کننده که پایه الکی دارند می‌تواند زنجیره انتقال را قطع و روند انتشار بیماری را با کُندی روبرو کند.»

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این بیماری داروی اختصاصی ندارد تصریح کرد: «داروهای حمایتی و نگه دارنده برای کسانی که در مراکز بیمارستانی بستری می‌شوند برای ماه‌ها ذخیره شده و قسمت اعظم این داروها تولید داخل است و نگرانی از این جهت وجود ندارد.»

«جهانپور» با اعلام اینکه تاکنون با همت همکاران و تلاش مردم این ویروس را مهار کردیم افزود: «خوشبختانه ۲ مورد توریست مشکوک به بیماری که تحت مراقبت بودند نتیجه اش منفی اعلام شد و بعد از آن هم ۲ مورد مشکوک دیگر گزارش شده بود که تحت مراقبت هستند.»

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات بهداشت ادامه داد: «از آنجا که هر فردی که از چین به ایران وارد می‌شود باید ویزا داشته باشد ما با وزارت امور خارجه هماهنگ کردیم به کسانی که از مبدا چین قصد ورود به ایران را دارند حتما کارت بهداشت عاری بودن از ویروس یا همان کارت تندرستی را داشته باشند. با رعایت این موارد امیدواریم از ورود این ویروس به کشور جلوگیری شود؛ مضاف براینکه امروز در اجلاس سراسری سازمان جهانی بهداشت اگر وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام شود منع ورود و خروج مسافر به چین اعمال خواهد شد.»

 

اخبار برگزیده
شناسه : 86451
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا