آغاز جلسه هیئت‌های ایرانی و اوکراینی درباره سانحه سقوط هواپیما

به گزارش جهان صنعت نیوز: از ساعتی قبل نشست دو جانبه هیئت‌های ایرانی و اوکراینی درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در وزارت امور خارجه در تهران آغاز شد.


در این نشست که تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز حضور دارد، دو طرف درباره میزان و نحوه پرداخت غرامت سانحه مذاکره می‌کنند.

پیش از این رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه در حاشیه بازدید از فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، از برگزاری دومین دور مذاکرات ایران و اوکراین درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در روز ۲۷ مهر ماه خبر داده بود.

روز گذشته تیم مذاکره کننده اوکراینی وارد تهران شد و مذاکرات دو جانبه از صبح امروز آغاز شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی پیشتر در گفت وگویی اعلام کرده بود: مذاکره در خصوص مسائل مربوط به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از جمله موضوع پرداخت غرامت در مذاکرات گذشته کلید خورد و قرار است جلسه بعدی در مهر ماه در تهران برگزار شود.

وی گفته بود: آنچه مسلم است اینکه ایران مسؤولیت این خطا را پذیرفته، بنابراین در خصوص مذاکره برای پرداخت غرامت کاملاً آماده است.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پرداخت غرامت مقدماتی دارد که در حوزه‌های فنی و حقوقی به نتیجه خواهد رسید و بر مبنای تفاهمی که صورت خواهد پذیرفت، انجام می‌شود. در حدود اصول بین‌المللی و بدون تبعیض غرامت پرداخت خواهد شد و شامل هر گروهی خواهد بود که در این سانحه صدمه دیده است.

خاطرنشان می‌شود دور اول این مذاکرات در روزهای ۹ و ۱۰ مرداد ماه سال جاری به سرپرستی محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و با حضور نمایندگانی از سازمان هواپیمایی ایران در شهر کی‌یف اوکراین برگزار شده بود.

 دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی ایران ۲ شهریور ماه امسال جزئیات کامل بازخوانی هر دو جعبه سیاه هواپیما ی سانحه دیده اوکراینی را که از ۲۷ تیر امسال تا ۳ مرداد ماه در آزمایشگاه دفتر تحقیقات و ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه (BEA) انجام شده بود را تشریح کرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 146110
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا