آغاز ثبت نام مسکن ملی از ۱۰ صبح امروز

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از ۱۰ صبح امروز شنبه تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه بدون هیچ محدودیتی ثبت نام مسکن ملی در ۵ استان آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، اردبیل و البرز انجام می‌گیرد.


او با تاکید بر این که برخلاف مرحله قبل ظرفیت ثبت نام نامحدود است گفت: بعد از ثبت نام بین متقاضیان واجد شرایط به صورت سیستمی قرعه کشی انجام می‌گیرد.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این که معمولا پروژه‌های مسکن ۲ ساله تمام می‌شود گفت: متراژها با توجه به شرایط و استان‌ها متفاوت است، متوسط حدود ۱۰۰ متر و بر اساس برآورد اولیه هزینه ساخت هر متر مربع هم حدود ۲ میلیون تا ۲.۵ میلیون پیش بینی شده که البته با توجه به شرایط اقتصادی و تورم و … ممکن است کمتر یا بیشتر از این ارقام هم بشود.

او درباره شرایط متقاضیان مسکن ملی گفت: یکی اینکه از سال ۸۴ به بعد سند مسکنی به نامشان نبوده باشد و خانه نداشته باشند، از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده باشند و در شهر ثبت نامی ساکن باشند و بتوانند به لحاظ مالی پروژه را تا آخر همراهی کنند.

قائدی گفت: کسانی که به دلایلی مرحله قبل انصراف داده اند این بار هم فرصت ثبت نام دارند و می‌توانند ثبت نام کنند، اما کسانی که فاقد شرایط بوده اند در صورت ثبت نام مجدد باز تایید نخواهند شد.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رایزنی‌ها با دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای کاهش هزینه ساخت واحدها گفت: تسهیلات پیش بینی شده برای این واحدها بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون است و اقساط آن هم حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 92909
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا