آغاز به‌کار بازار غیررسمی ارز با کاهش ۲ هزار تومانی نرخ دلار

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  بازار غیررسمی ارز در حالی صبح امروز (سه شنبه) کار خود را آغاز کرد که دلالان و فعالان این بازار شاهد کاهش دو هزار تومانی در قیمت دلار بودند.

مشاهدات از سطح بازار دلار نشان دهنده سردرگمی سفته بازان و نوسان گیران بازار ارز پس از موفقیت اقدامات بانک مرکزی در روز گذشته است.

روز گذشته در حالی که دلالان بازار با موج سواری بر انتظارات تورمی جامعه، نرخ دلار را برای ساعاتی به کانال ۲۷ هزار تومانی هم رسانده بودند، بانک مرکزی با تمهید مجموعه اقداماتی، این روند را معکوس کرد، به صورتی که در ساعات پایانی معاملات شبانه فعالان بازار غیر رسمی دلار، نرخ این ارز به ۲۶ هزار تومان رسید.

بانک مرکزی روز گذشته در ابتدا ممنوعیت عرضه دو هزار و ۲۰۰ دلار به هر کارت ملی برای یک‌بار در سال را برداشت، سپس سقف قیمت در بازار نیما را حذف کرد تا قیمت ها بر اساس تعادل عرضه و تقاضا به دست آید. اقدام آخر قیمت صرافی ملی که نماد بازار متشکل است را با بیش از سه هزار تومان افزایش به قیمت بازار نزدیک کرد تا بدین ترتیب حاشیه سود دلالان را کاهش دهد.

تاثیر این سه اقدام موفقیت آمیز بانک مرکزی، امروز نیز موثر واقع شد و در نتیجه،  امروز بازار آزاد، معاملات خود را با حدود ۲ هزار تومان کاهش نسبت به سقف قیمتی روز گذشته و ۵۰۰ تومان کمتر از آخرین قیمت  معاملاتی شب گذشته، آغاز کرد.

بررسی میدانی بازار غیر رسمی ارز حاکی از انتظار فعالان این بازار،  برای ادامه روند کاهش قیمت ها، طی معاملات امروز است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 137453
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا