آرامکو محموله‌های ذخیره شده نفت در مالزی را فروخت

به گزارش جهان صنعت نیوز:   چهار منبع تجاری اعلام کردند شرکت تجاری آرامکو (ATC) از زمان بسته شدن پالایشگاه مشترک خود با پتروناس در ماه مارس، به دلیل آتش‌سوزی، نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه نفت خام خود را که در اطراف مالزی ذخیره‌سازی شده بود، فروخته است.


پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن از جمله روسیه تولید نفت خام خود را به مقدار بی‌سابقه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دادند، فروش نفت خام شرکت تجاری آرامکو افزایش یافت، زیرا قیمت‌ها و تقاضای تک‌محموله‌ای نفت به دلیل محدود شدن عرضه بهبود یافت.

آتش‌سوزی ماه مارس در مجتمع پی‌آی‌سی در جنوب مالزی سبب کشته شدن پنج نفر و بسته شدن این مجتمع شد که قرار بود عملیات تجاری‌اش را از امسال به‌طور کامل آغاز کند.

این منابع گفتند پالایشگران آسیایی به‌طور معمول دو ماه زودتر اقدام به خرید نفت خام می‌کنند، بنابراین منابع مورد نیاز این مجتمع پالایشگاهی که زودتر خریداری شده بودند و امکان پالایش آنها وجود نداشت باید در مخازن و کشتی‌ها ذخیره می‌شدند.

این منابع افزودند: ای‌تی‌سی که بازوی تجاری سعودی آرامکوست، درجه‌های مختلف نفت خام را در مناقصه‌هایی برای بارگیری در ماه ژوئیه از طریق انتقال کشتی به کشتی در بندر لینگی مالزی فروخته است.

این منابع تجاری اعلام کردند که خریداران شامل پالایشگران شمال آسیا، شرکت‌های عمده نفتی و شرکت‌های تجاری اروپایی هستند.

سعودی آرامکو و پتروناس از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

یکی از منابع گفت: این محموله‌ها ذخایر شناوری هستند که امکان تخلیه آنها وجود نداشت.

وی افزود: شریکان این پالایشگاه مشترک هنوز درباره راه‌اندازی دوباره آن را دوباره تصمیم نگرفته‌اند، زیرا تعمیرات بخش‌هایی از آن در حال انجام است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 119795
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا